Problemer med eks
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Min eks og mig slog op for 4 måneder siden men hun er stadigvæk min bedste ven. Men i sidste uge var vi til fest og der kyssede vi lidt. Det var hende der startede og jeg gik også lidt med på det. Dagen efter sagde hun så at hun gerne ville prøve igen men det vil jeg ikke. Jeg elsker hende som en ven men ikke som en kæreste mere. Det sagde jeg så og nu vil hun ikke snakke med mig. Hun svarer ikke på mine beskeder. Hvad gør jeg. Jeg forstår ikke hvorfor hun er sur på mig for vi var enige om at slå op. Jeg vil ikke miste hende som veninde. Men hvad skal jeg gøre.

Svar:
Hej med dig!
Når man har en kæreste kan man virkelig lære hinanden sindssygt godt at kende og få et helt særligt bånd til hinanden. Når man så slår op, står man så i en situation, hvor man lige skal finde ud af, hvad man så er. I har aftalt at være venner og det lyder til at du er rimelig afklaret med det. Men efter jeres kys står I to forskellige steder - hun vil gerne kysse igen og det vil du ikke. Og det kan mega nemt ske, når der har været stærke følelser på spil.
Der kan være mange grunde til det, men kun hun ved præcist, hvorfor hun ikke svarer på dine beskeder. Jeg tænker det er meget sandsynligt, at hun måske er ked af at I ikke vil det samme, og at hun måske har brug for at trække sig lidt, for at passe lidt på sig selv.
Du spørger, hvad du skal gøre nu, og der er forskellige måder, du kan gribe det an på, og jeg vil gerne dele et par mulige løsninger. Du skal vide, at hvis du synes, det er forvirrende, så er det helt normalt. Men det betyder ikke, at du ikke kan finde en god løsning at prøve af..
Du kan vælge ikke at gøre mere og vente på at hun selv tager kontakt med dig igen. Det vil betyde at du vil have en periode, hvor du måske ikke er særlig meget sammen med hende.
Det er også en mulighed at prøve en gang til at kontakte hende igen og spørge, om I skal tage en snak om tingene. Hvis hun svarer og gerne vil det, så kan I få talt tingene igennem og få kan fortælle, hvad du tænker om jeres relation.
For nogle fungerer det super godt stadig at være venner og for andre fungerer det aldrig rigtig. Så det er ikke til at sige præcist, hvor I ender og om I bliver venner eller ikke. Men jeg håber, du blev lidt klogere på nogle ting. Og jeg håber på det bedste med jer.
De bedste hilsner fra
Mai