Hjælpp
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er 13 år og har i noget tid onaneret. Jeg onanere normalt til lesbiskporno. Men ved ikke om jeg så er lesbisk. Jeg er rigtig drenge glad, men en gang i mellem fantasere jeg om min veninde. Men jeg fantasere også nogen gange om en dreng jeg har snavet med

Svar:
Kære du,
Tak for dit brev! Det er rigtig godt at høre, at du er godt i gang med at udforske dig selv, din krop og din seksualitet. I din alder er det nemlig helt naturligt, at være nysgerrig på sig selv og prøve forskellige ting af.
Du skriver, at du normalt onanerer til lesbisk porno, og er i tvivl om, om det betyder at du er lesbisk. Det vi onanerer til og vores seksuelle præferencer er ikke altid det samme. Man kan sagtens blive tændt af lesbisk porno uden selv at være lesbisk. Men man kan også sagtens blive tændt af lesbisk porno fordi man er lesbisk. Hvorvidt du er lesbisk eller ej handler nemlig ikke kun om hvad du tænder på, fantaserer om og onanerer til. Det handler også om, hvem du har lyst til at have sex med. For man kan sagtens have alle mulige fantasier, som man nyder at onanere til, uden at det er nogen man har lyst til at føre ud i livet.
Og det at du nogen gange fantaserer om din veninde behøver heller ikke at betyde, at du er lesbisk. I din alder er det helt normalt at fantasere om sine venner og veninder - uanset hvilket køn man selv og de har. Mange har også seksuelle oplevelser i teenageårene med deres venner og veninder af samme køn som dem selv. Ikke nødvendigvis fordi de er homoseksuelle, men bare fordi de er nysgerrige, og har lyst til at prøve noget forskelligt af. For ligesom med så meget andet, kan det være svært at vide hvad man kan lide, har lyst til og tænder på før man har prøvet det.
Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig fortsat god fornøjelse!
De bedste hilsner,
Stine