Fetisch
brevkassespørgsmål af
emilie
13 år
Hej er er en pige på 13(snart 14). Jeg tænder vild meget på at Finde folk på omegle(et chatroom) Og snappe frækt med dem. Jeg tænder på at de fortæller mig hvad jeg skal sende. Fx mig der onanere. Dt kan være alt fra at stikke en hårbørste, min hånd eller make up op i min skede til at tage alt mit tøj af og danse en dans over mobilen. Alt det her sker selvfølgelig hvor man ikke kan se mit ansigt. Mit spørgsmål er bare, er det her forkert?

Svar:
Kære Emilie.
Det er meget forskelligt, hvad folk tænder på, og der er egentlig ikke noget, der er mere rigtigt eller forkert. Så længe der ikke er nogen, der tager skade af ens seksuelle præferencer. Det er også meget almindeligt, at når man er teenager, at man begynder at udforske sin seksualitet og finder ud af, hvad man synes der er spændende og hvad man tænder på.
Med det sagt, så er det vigtigt, at man passer på sig selv og ikke gør noget, der kan overskride ens grænser. Jeg synes, at det er rigtig godt, at du tænker på, at man ikke skal kunne se dit ansigt, for det er vigtigt, at du beskytter dig selv. Jeg tænker også på, om dem, du har kontakt med, kender dit navn eller brugernavn på Snapchat? For det er meget private situationer, der bliver filmet, og desværre findes der nogle mennesker derude, som måske godt kan finde på at udnytte dig ved fx at dele indholdet med andre eller bruge det til at afpresse dig. Jeg kommer også til at tænke på, om du mon ved noget om de personer, du får kontakt med. Som fx hvor gamle de er? Der er nemlig mange eksempler på oftest mænd, som udgiver sig for at være meget yngre end de er, og måske det ikke er så rart, at det er ældre mænd, der ser dig i de her intime situationer.
Så det er altså ikke fordi det er forkert, at du tænder på at fremmed personer ser dig i seksuelle situationer, men jeg tror, at det er vigtigt, at du tænker på, hvad konsekvenserne af det kan være, hvis du får kontakt med den forkerte person.
Jeg får også lyst til at sige til dig, at jeg godt kan forstå, at det er rart at få bekræftelse og anerkendelse på ens krop og hvordan man ser ud, men du må huske på, at du er meget mere end det.
Jeg håber, at du kan bruge mine tanker, og husk at passe på dig selv!
Mange hilsner
Pernille