Hjælp så hurtigt i kan !!!!!!!!!!!

brevkassespørgsmål

Hjælp så hurtigt i kan !!!!!!!!!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym 12 år
12 år
Oprettet 3 år 8 måneder siden

Jeg har den her rigtig søde kæreste og jeg har sovet over hos hende et par gang. Men jeg vil gerne mere end bare kysse og alt sådan noget. Men hvordan skal jeg udtrykke det jeg vil nemlig gerne have sammenleje med hende. Men hvordan skal jeg brengge det tema op ? Mvh drenge 12 år

Svar:

Hey Anonym

Det lyder vildt dejligt med sådan en sød kæreste, og jeg kan godt forstå hvis du er vildt nysgerrig på mere end at kysse. Det er helt normalt at man bliver det i din alder.

Hvis jeg skal være helt ærlig, og det skal jeg, så synes jeg faktisk I begge to er meget unge, i forhold til at kaste jer ud i samleje. Der er masser af andre ting i kan udforske inden i tager så stort et skridt.

Som jeg startede med at sige er det helt naturligt, at du har lyst. Det følger meget ofte med at komme i puberteten, og måske endnu mere, når man får en kæreste. Jeg tænker at de fleste andre børn og unge på din alder føler det samme. Men selv om de fleste bliver nysgerrige på sex, og får lyst til sex i din alder, så venter langt de fleste faktisk nogle år, før de prøver samleje første gang. Ca. 80 procent af alle danske unge er faktisk fyldt 15 år, før de har samleje første gang.
For det er faktisk et ret stort skridt. Samleje kan være virkelig dejligt og fantastisk, men det kan faktisk også godt være lidt svært. Og de første mange gange er det helt sikkert lidt grænseoverskridende. Og lige præcis her er det  godt at være lidt ældre. Jo ældre man er, jo nemmere kan det være at mærke både egne og kærestens grænser, så man ikke kommer til at gøre noget man bagefter bliver rigtig ked af.
VI får desværre en del spørgsmål fra unge der hoppede ud i sex, lidt for hurtigt, og derfor kom til at gøre ting, som de egentlig slet ikke havde lyst til, da de bagefter mærkede efter.

Jeg er sikker på at du nok skal nå dertil, men prøv lige at give det tid. Brug tid på at lære hinanden endnu bedre at kende. Kys og nus og rør så meget ved hinanden, som I begge to har lyst til at prøve. På et eller andete tidspunkt, lidt længere ude i fremtiden, skal det med samleje nok komme af sig selv, i takt med I lærer hinanden endnu bedre at kende, og bliver mere og mere trygge ved hinanden.

Mange hilsner
Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål