Hjælp mig

brevkassespørgsmål

Hjælp mig

brevkassespørgsmål af
mina
14 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

hej. jeg er en pige på 14 år gammel og jeg har altid ville giftes i en ung alder på ca 16-20 men min forældre tvinger mig til at blive gift når jeg er 24-26 og jeg gider ikke vente i så lang tid der jeg ikke må date nogen eller være kærster

Svar:

Hej Mina

Tak for dit brev her i brevkassen.

Jeg kan sagtens forstå, at du har en stor drøm om at blive gift, da det er noget af det mest ultimative man kan opnå når man har fundet sin drømmemand.

Dog er jeg nysgerrig på, hvorfor du har så stor en drøm om, at blive gift i så unge en alder?

Det er helt normalt først at blive gift når man er blevet voksen. Dette tror jeg har noget at gøre med, at man som voksen ofte er blevet klogere på sig selv og på livet. Man har måske gjort sig nogle erfaringer igennem tidligere forhold som gør, at man ved hvad man søger i en kommende mand. Når man er ung og teenager så er man igang med at udvikle sig og prøve grænser af. Der sker derfor også en kæmpe ændring i hvad man søger i et parforhold, når man er teenager og når man er blevet voksen og måske er faldet mere til "ro".

Jeg har lyst til at fortælle dig, at jeg sagtens kan forså din store drøm om, at blive gift en skønne dag. Men jeg syntes du skal vide, at det at blive gift og dermed give sig selv væk til en anden person i bogstaveligste forstand, ikke er noget som man kan sætte en deadline for.

Jeg håber, at du trods alt kan bruge mit svar til noget.

Jeg ønsker dig alt godt

Venlig hilsen

Sara

SaraSs billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål