Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej jeg er en dreng der har meget lyst til at prøve nye ting så jeg spørger en pige for min klasse om jeg må give hende finger og hun svare derefter måske og sp spørger jeg må jeg eller må jeg ikke også siger hun ja men den dag vi havde aftalt det så siger hun at hun ikke gider alligevel så jeg bliver ret nederen over det. Er det i orden at sige ja og derefter bare at skrive nej når man havde aftalt det??

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig på at prøve nye ting af, og synes også det er modigt af dig at du så har spurgt din veninde, om hun også havde lyst til at prøve noget nyt. Jeg kan godt forstå, at du synes det er nederen at hun ombestemte sig. Det er selvfølgelig mega surt, når nu du virkelig havde set frem til at skulle prøve at give hende finger.

Og så til dit spørgsmål; Er det i orden at hun siger nej, selv om i havde aftalt at I skulle gøre det?
JA, det er fuldstændig i orden. Man har ALTID lov til at ombestemme sig. Der kan være mange grunde til at hun ikke havde lyst alligevel, men årsagen er egentlig ikke vigtig.
Det vigtige er at hun ikke har lyst, og så er det bare sådan det er. Det kunne også være at I havde mødtes, og var gået i gang, og hun så siger at hun ikke vil mere, eller ikke har lyst alligevel. Og det er også ALTID i orden. Man kan ikke lave en aftale omkring sex, som på nogen måder er bindende. Det er altid i orden at mærke efter indeni. Og hvis man kan mærke at man bare ikke har lyst alligevel, er det altid i orden at sige fra, og sige nej.
Det gælder for alle. Både piger og drenge.

Det er selvfølgelig super nederen, hvis man bare er mega klar og har mega meget lyst. Men du kan aldrig bestemme over andres lyst, og hvis lysten ikke er der alligevel, må du bare vente til en anden gang.
Jeg er sikker på du nok skal komme til at prøve og give finger. De fleste på 13 år er pænt nysgerrige på alt det her med det seksuelle. Nogle gange må man bare have lidt tålmodighed. Det skal nok komme.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål