Jeg ramte puberteten tidligt

brevkassespørgsmål

Jeg ramte puberteten tidligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 4 år 9 måneder siden

Hej, jeg er en dreng på 12 år som går og undre mig lidt og er i tvivl.

Min penis er 5-6 i slap og 9-10 i stiv. Er det hvad man kalder en grower? Og er min penis meget lille?

jeg har ramt puberteten lidt før nærmest alle mine venner. Derfor tænker jeg hvad det kan betyde. Kan det betyde at min penis når at vokse længere tid end deres? Eller vare puberteten cirka det samme lige meget hvad?

kh en anonym dreng på 12.

og tak!

Svar:

Hey Anonym

Du behøver ikke være urolig. Din pik er lige som den skal være. 10-18 cm er en normal størrelse pik, og det er først når den er fuldt udvokset som 21-22 årig. Så jeg tænker du kan være helt rolig.

Puberteten er ikke en meget præcist afgrænset periode, men noget der strækker sig over flere år. Puberteten er både den meget synlige udvikling, som mere hår på kroppen, dybere stemme og lignende. Men der er også den mentale udvikling, som man ikke nødvendigvis kan se, ved at kigge på folk. Og alle drenge udvikler sig i forskelligt tempo, så du kan ikke regne med at du nødvendigvis er længere end de andre, bare fordi du, som en af de første begyndte at udvikle dig fysisk.
Din pik er som sagt fuldstændig normal størrelse, og du har mange års udvikling foran dig, så ingen grund til panik der.

Om det er en grower, synes jeg er svært at sige. Jeg tænker den vokser i størrelse som de fleste pikke gør, når den bliver stiv.  Så længe du kan lykkes med at tisse med den, når den er slap, udfylder den stort set sin funktion, lige meget om den er 5, 10 eller 15 cm når den er slap.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål