Er jeg forelsket?

brevkassespørgsmål

Er jeg forelsket?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 3 år 2 uger siden

Hej, jeg er en pige på 14 1/2.

Jeg er begyndt for 3 måneder siden at snakke rigtig godt med en, vi mødes og går ture og snakker over snap hver dag.. men er i tvivl om han kan li mig, og om jeg kan lide ham.. jeg er meget itvivl om det vil ødelægge vores venskab.. 😶 han er 16 og har ADHD.. men virker rigtig sød.. han skriver til mig heele tiden og hvis jeg ikke svare og spaamer han heelt vildt.. jeg ved ik heelt hvad jeg skal gøre..Plizz hjælp

Svar:

Hej med dig,
Det lyder dejligt, at du har fået en god ven, som du snakker godt med. Det kan være rigtig svært at mærke helt præcist, hvad man føler, og det kan også være svært at gætte på, hvad den anden mon føler, så jeg forstår godt, hvis du er lidt forvirret.

Man bestemmer ikke selv, hvem man bliver forelsket i, og forelskelse kan være en meget stærk følelse. Det er en fornemmelse af sommerfugle i maven, som bobler af glæde og spænding. Du vil tænke på ham hele tiden, og ikke kunne vente med at svare, når han skriver. Du vil opleve at miste koncentrationen og hele tiden tænke på ham, og hvor sød og dejlig han er. Den man er forelsket i har en helt særlig betydning, og du vil måske mærke at dit hjerte banker, når du ser ham. Det er sådan, den store forelskelse opleves, men det er også muligt at mærke forelskelse på en mere afdæmpet måde - som en lyst til at være rigtig meget sammen hele tiden, at føle sig forbundet og som en tryghed og varme, når man endelig ses eller snakker. Det er forskelligt, hvor meget følelsen fylder. Du skriver ikke noget om, hvordan det føles, når du er sammen med ham, eller om du tænker meget på ham. Prøv at mærke efter ud fra de her tegn, jeg har beskrevet. Vil du så mene, at du er forelsket? Du skriver, at din ven er 16 år og har ADHD. Jeg ved ikke, hvilken betydning det har for dig, hvis det har en betydning. Jeg vil ikke mene, at det som sådan gør en forskel. Hvis du kan lide ham, så kan du lide ham, sådan som han er, og at være venner eller kærester som 14 og 16 år er ikke unormalt eller forkert.

Hvis du gerne vil vide, om han kan lide dig mere end som en ven, så kan du prøve at spørge ham. Der er mange måder at spørge på. Det kan både være direkte, eller du kan prøve at spørge, om der er én, han kan lide. Hvis han svarer nej, eller siger at han ikke kan lide dig på dén måde, så tænker jeg ikke, at det er noget, som kan ødelægge jeres venskab. Hvis nu han kan lide dig, og du kan lide ham, så er der plads til at jeres venskab kan udfolde sig til mere.
Jeg håber, at det er et svar, du kan bruge, og at du nu er lidt mere sikker på, om det mon er en forelskelse, du mærker, og om du har mod på at spørge ham, hvad han føler.

Kram fra Ulrikke

Ulrikkes billede
Ulrikke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål