Hjælp!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus jeg har her fornyeligt fundet min mors dildo? og har selv prøvet og bruge den og nu er jeg bange for jeg er til drenge for når jeg tænker på den får jeg stiv er jeg til drenge spørg jeg mig selv hele tiden og tænker nej for jeg har haft flere pige kærster men ved ikke om jeg er til begge Pls hjælp er jeg underlig?

Svar:
Hej du
Tak fordi du skriver herinde. Ud fra dit brev kan jeg se, at du er i gang med at udforske din seksualitet, hvor du har set en hel ny side af dig selv og er blevet skræmt, og det kan jeg godt forstå. Jeg kan se, at du også har gjorde dig nogle overvejelser, og det er så fint, at du begynder at stille spørgsmål til din seksualitet. Hvem er du til? Hvad kan du lide/tænder på? Du er ikke den eneste, der går med de samme tanker. Det er meget normalt i din alder, at man begynder at se andre sider af sig selv, særligt når det kommer til ens seksualitet. Så kan man blive i tvivl om, om man er til det modsatte køn, samme køn eller begge køn, og det er helt okay. Det er helt naturligt, at du begynder at udforske dig selv og bliver nysgerrig på, om du f.eks. er biseksuel, fordi du bliver tændt af en dildo.
Jeg kan godt forstå, at det kan virke skræmmende for dig at se en hel ny side af dig selv, hvis du kun har prøvet at være sammen med piger, og har ikke rigtigt tænkt på, om du måske også finder drenge tiltrækkende.
Det kan være svært for mig at svare dig på, om du er biseksuel eller ej. Men jeg kan sige til dig, at du er slet ikke underlig, og jeg vil råde dig til bare at springe dig ud i det og være nysgerrig på dig selv og din krop. Det er meget sundt at udforske sig selv og finde ud af, hvad du kan lide, og hvordan du bedst kan tilfredsstille dig selv.
Jeg vil i hvert fald råde dig til at være åben og undersøgende i forhold til, om du er til drenge, eller du bare lige tænder på dildoer? Det kunne måske give dig lidt ro, hvis du fik udforsket din seksualitet og lært den lidt bedre at kende, så du ikke længere skal være bekymret for, om du er det ene eller er det andet? Du behøves ikke sætte et label på dig selv, om du er heteroseksuel (du er til det modsatte køn), biseksuel (til begge køn) eller homoseksuel (til det samme køn).
Det er også helt fint, at du tænder på dildoer, men bedst kan lide at være i et forhold med en pige fremfor en dreng. Det du tænder på, behøves ikke altid at definere, hvem du følelsemæssigt kan lide at være i et forhold med. Det er helt fint, at du også bare lige nu udforsker dig selv og finder ud af, hvad du kan lide seksuelt. At du bliver tændt af en dildo behøver ikke betyde, at du vil tænde på en anden fyrs pik eller er til fyre.
Du kunne eventuel prøve at tænke over, hvordan det ville være at være sammen med en dreng. Du kan også prøve at tænke over, om du kan se dig selv i et forhold med en fyr. Hvis du ser porno, kunne du også prøve at se noget andet end det, du plejer. Hvis du kender nogen, som er biseksuel eller homoseksul, kunne du tale med den person og høre, hvordan han/hun fandt frem til sin seksualitet. Det kunne også være en god ven/veninde, du kunne tale med om disse tanker. Du kan også udforske vores brevkasse, hvor du kan finde lignende breve med besvarelser. Til sidst vil jeg lige linke LGBT+´s hjemmeside, hvor du kan finde mere rådgivning her
Jeg håber, du kunne bruge mine svar og råd, og håber alt det bedste for dig, og at du finder svaret på dine undringer.
P.S. Det er meget vigtigt, at du husker at rengøre din mors dildo inden og efter brug af den. Hvis den ikke bliver rengjort, kan du eller din mor risikere at få infektion eller en kønssygdom. Når du bliver 16 år, hvilket er der, hvor man kan købe sexlegetøj i Danmark, vil jeg råde dig til selv at investere i noget. Nogle butikker vil dog ikke sælge til unge under 18 år.
De bedste hilsner fra
Lise