Hjælp
brevkassespørgsmål af
jonas
14 år
jeg var på nettet og survede porno sider da jeg så en video og clikket på den så kom der nogen reklamer på også efter jeg slettet reklamerne kom der en ny side fram der sagde "STOP du er på en ulovlig side blablabla" jeg skynte mig at slukke det hvad betyder det kommer der nogen politimænd hos mig eller noget i den stil jeg er virkælig bange og mente ikke at clikke på noget ulovligt jeg trodet at det bare var en af de videor hvor de ser unge ud

Svar:
Hej Jonas.
Der sker ikke noget ved, at du var inde på den side. Det lyder til at være spam eller lignende, som er dukket op. Så du skal ikke være bekymret. Du gjorde det rigtige ved at lukke for det.
Når du ser porno, så er det generelt en god idé at være opmærksom på, om de videoer du ser, er af mindreårige. Det kan være svært nogen gange at vide, men hvis du har mistanke om det, så lad vær med at se videoen eller evt. anmeld det, da det ikke er lovligt, hvis platformen har en video liggende, hvor mindreårige er med. Det sker desværre, at nogle brugere uploader sådanne videoer uden platformen ved det, og så det er vigtigt, at man hjælper dem til at gøre opmærksom på det.
Mange hilsner
Pernille