Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 4 år 2 uger siden

Hej jeg er en pige på 11 ved ik helt hvorfor men har hele tide lyst til sex bliver tændt på næsten alle hvorfor?

Svar:

Hej med dig,

Når man begynder at komme i puberteten, som jeg tænker du er, når jeg læser dit brev, så sker der rigtig mange ting med ens krop og ens hjerne. Man begynder at udvikle former og kønsbehåring, og man bliver mere og mere bevidst om sin egen seksualitet. For mange betyder det, at de begynder at udforske sig selv, deres krop og deres seksualitet.

Derfor tænker jeg, at det er helt normalt at du har det som du har det. I starten af puberteten er der ekstra meget drøn på de hormoner, der har med sex og seksualitet at gøre, og der er mange, der begynder at onanere. Nogle, og det gælder både piger og drenge, tænker på sex stort set hele tiden, og bliver tændt af nærmest hvad som helst. Det er der ikke noget galt med. Dog skal man være opmærksom på, at det at tænke på sex, det at blive tændt og det at onanere, ikke er det samme som at man er klar til at have sex.

For de fleste går der nogle år, fra de første gang begynder at tænke på sex og begynder at onanere til de er klar til at have sex. Så jeg tænker, at det at du har lyst til sex og bliver tændt af næsten alle er et tegn på, at du er kommet i puberteten og er begyndt at mærke din seksualitet. Men det er formentlig ikke et tegn på, at du er klar til at have sex. Det er helt normalt, og er en naturlig del af en sund udvikling.

Jeg håber det har givet dig svar på dit spørgsmål. Hvis ikke, eller hvis der er noget andet, du gerne vil spørge om, så er du velkommen til at skrive igen.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål