Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hey

Jeg har på det seneste fåret en sex lyst som bekymre mig og jeg vil gerne have hjælp til habed jeg skal gøre. Jeg er begyndt at "tænde" på børn alser have fantasier og blive tændt når børn går forbi. Hvad skal jeg gøre jeg vil ikke blive det da det er ulovligt og jeg vil bare være normal.

Svar:

Hej med dig,

Jeg kan godt forstå du bliver bekymret, når du mærker, at dine seksuelle fantasier og det du tænder på afviger fra normen og fra det socialt accepterede. Dog skal du vide, at ingen seksualitet er forkert, ingen tanker er forkerte og ingen fantasier er forkerte. Der hvor det kan blive forkert, er hvis man handler på sine fantasier og tanker. Der er altså ikke noget forkert i at fantasere om børn og tænde på børn. Men i det sekund du handler på det, så bliver det forkert. Og ulovligt.

Det at du har fantasier om børn er ikke nødvendigvis det samme som at du har lyst til at være sammen med børn seksuelt. Mange har fantasier om og bliver tændt af ting, som de ikke har den mindste lyst til at føre ud i livet. Det at du har fantasier om børn og oplever at tænde på børn er derfor ikke nødvendigvis ensbetydende med, at du er pædofil. Det kan sagtens blot være fantasier og intet andet.

Hvis du på et tidspunkt begynder at mærke en lyst til at handle på dine fantasier, er det vigtigt, at du opsøger professionel hjælp. Der er intet skamfuldt, forkert eller pinligt i at fortælle en læge, en psykolog eller en psykiater om sine fantasier. Ved at fortælle om det, og være åben og ærlig viser du, at du er et velreflekteret menneske, der tager ansvar for dig selv, dine handlinger og dine omgivelser. Og når du søger hjælpen hos professionelle, vil de kunne give dig råd og vejledning til hvad du kan gøre, og hvordan du kan håndtere dine impulser.

Så: der er intet galt med dig eller dine fantasier. Du må have lige nøjagtig de fantasier som du har lyst til. Men hvis du handler på dem bliver det problematisk.

Jeg håber du kan bruge det og ønsker dig alt det bedste!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål