Hash test

brevkassespørgsmål

Hash test

brevkassespørgsmål af
Jens
15 år

Hej. Jeg er en dreng på 15 år, som for 5 uger siden har prøvet at ryge hash. Jeg røg hash engang, så gik der 4 og så gjorde jeg det igen.....

skal nu have taget en pis test, og er bange for den vider positiv

Svar:

Hej Jens

Det afhænger selvfølgelig af hvilken slags urinprøve du skal afgive. Hvis man ikke søger efter spor af hash, finder man det heller ikke. Så hvis du bare skal aflevere en urinprøve for at tjekke om du eksempelvis har en infektion, vil man ikke undersøge for spor af hash, og dermed vil den ikke vise noget.

Hvis det er en urinprøve, hvor man kigger efter spor af hash, afhænger det både af hvilken test det er, og den mængde du har røget. Har man røget en enkelt gang vil der som regel gå fra 1 til 3-4 dage før det ikke længere kan spores i blod eller urin. Har man røget mere end en enkelt gang over en kortere periode, ophobes stofferne fra hashen i kroppen, og så kan der gå op til 8-10 uger før de sidste spor er ude af kroppen. Hvis man kun har røget nogle få gange over en dags tid eller et par dage, så vil sporene nok også være væk tidligere.

Ud fra det du fortæller lyder det ikke som om du har et stort forbrug, og måske var det bare lige de par gange du prøvede. Men hvis du på et tidspunkt har brug for at vide mere om hash, eller har brug for at snakke med nogen om dit brug af hash, synes jeg du skal smutte ind forbi Netstof, hvor der sidder eksperter klar til at svare på alt mellem himmel og jord...omkring hash og andre rusmidler.

Gode hilsner Karsten

Karstens billede
Karsten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål