Har brug for svar

brevkassespørgsmål

Har brug for svar

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 9 måneder 2 uger siden

Hej. Jeg hopper bare direkte til sagen. Jeg er 18 og fylder snart 19. Min pik har ik vokset siden jeg var 12. Den er kun 9 cm når den er stiv. Har fået at vide af lægen at jeg var meget sent til at remme puberteten ( ramte den i en alder af 17) er det forsent for den at vokse. Eller er der stadig tid efter som at jeg først lige er ramt puberteten

Svar:

Hej du

Du skriver, at du har fået at vide af din læge, at du har ramt puberteten sent. Derfor tænker jeg, at du meget vel kan blive ved med at vokse i et stykke tid endnu, da det først er i løbet af puberteten, at ens kønsorganer udvikler sig og vokser. Altså kan størrelsen stadig ændre sig, så der er ingen grund til bekymring. De fleste mennesker er også først helt færdigudviklede i midten af 20'erne, så det er ikke unormalt, at der kan ske ændringer, selvom man måske føler, at man egentlig er ved at være voksen.

Hvis du bekymrer dig meget over din pikstørrelse, kan det være, at du skal tage en ny snak med din læge om puberteten og din udvikling. Så kan din læge giver dig klar besked om, hvad du kan forvente af din krop.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål