Han svarer ikke
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej rådgiver Jeg har haft noget med en dreng fra min skole. I går skrev jeg til ham at jeg var ved at få følelser for ham og nu svarer han ikke. Han plejer at svare med det samme og jeg var 1000 procent sikker på at han også havde følelser for mig. Hvad sker der???

Svar:
Hej du
Jeg kan godt forstå, du skriver og undrer dig over, hvad der sker med ham her fyren, som du har skrevet til. Du skriver, at du var sikker på, at han også var vild med dig, og nu svarer han ikke. Hvad i alverden betyder det? Det er ikke en nem situation for dig at stå i og det kan godt gøre lidt ondt i hjertet at vente og vente og vente på svar. Og man kan nå at tænke rigtig mange tanker imens.
Når man ikke svarer kan det have mega mange forskellige betydninger, så det er faktisk næsten umuligt at vide, hvad han tænker.
Det er desværre kun ham selv, der ved, hvad han tænker. Og du kan ikke gætte dig frem til det, uanset hvor meget du prøver. Men du kan godt tage en snak med ham face to face på skolen, hvis han har lyst. Så vil du kunne få et svar direkte fra ham selv. Det kræver mod at spørge ham. Og det kan være, du får et svar, du ikke synes om. Så det er noget, du lige skal have med i baghovedet.
Du kan også vælge at blive ved med at vente og se, hvad der sker og om han har lyst til at svare på et tidspunkt. Om I måske kan få kontakt og begynde at skrive sammen igen. Det kræver en del tålmodighed og det kan være, han ikke ønsker kontakten længere, og så er der ikke så meget, du kan gøre.
Du kan også vælge at sige, at du ikke vil bruge mere tid på ham. Og se om du kan komme videre. Fx ved at lade være med at tænke på ham og ikke skrive mere til ham. Og måske hænge ud med dine veninder, når du savner ham og lave nogle ting, du hygger dig med. Det er ikke nemt og det tager tid, så det kræver også noget af dig.
Så man kan sige, at uanset hvad du vælger er det ikke sikkert, det bliver nemt. Men jeg håber, du finder på noget, som passer til lige præcis dig. Og så håber jeg at du - om noget tid - kan kigge tilbage og føle, at du har det bedre.
De bedste hilsner
Mai