Ham❤️...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg gik i skole med den sødeste og pæneste grønlænder og jeg har drømt om at det skulle være mig og ham de sidste 2 år men kan flyttede tilbage til Grønland og fik sig en kæreste der, jeg er ked af det for syns han er så sød hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej med dig.
Mange tak for dit brev. Det lyder som en svær situation du står i lige nu, og det er altid hårdt at få knust sit hjerte. Så jeg kan godt forstå, at du er ked af det over, at ham du var vild med, er flyttet tilbage til Grønland og har fået en kæreste.
Kærlighed og forelskelse kan både være virkelig dejligt og rart, men det kan omvendt også være rigtig svært og gøre én ked af det og trist. Når man har de gode følelser i kroppen, kan det nærmest føles som om, at man har en sværm af sommerfugle, der flyver rundt indeni, når man tænker den person, man er forelsket i. Men samtidig kan kærlighed og forelskelse også være svært at finde rundt i og gøre én usikker og ked af det. Og alle følelserne er helt normale, og det er helt okay at være ulykkeligt forelsket, også selvom det kan gøre ondt.
Du spørger, hvad du skal gøre. Hvis du gerne vil prøve at komme videre fra ham, så er der nogle ting, som du kan prøve at gøre. Og én ting er sikkert her: Tiden er din bedste ven. For når man er ulykkelig forelsket i en person, så tager det tid at komme over en person, og det er vigtigt at man hurtigt prøver at acceptere det, og så huske, at med tiden vil det blive bedre. Mens du venter på at tiden går, så er der heldigvis mange ting, du kan gøre. Det vigtigste er, at du prøver at holde dig beskæftiget, så du ikke kommer til at tænke på ham. Så prøv at lav mange aftaler med veninder eller familie, kast dig ud i en ny hobby, eller gør noget helt tredje - så længe du er beskæftiget, kan det være lettere at komme over en person. Samtidig er det også altid godt at undgå personen og ikke have kontakt. På den måde bliver man heller ikke mindet om personen. Så du kan for eksempel blokere ham fra sociale medier, så du ikke ser hans opslag. Du kan også prøve at fokusere på andre drenge. Det er noget, der er virkelig kan hjælpe med at komme videre fra en person. Nemlig når man begynder at få øjnene op for andre, og at der findes rigtig mange andre søde og dejlige drenge, som du kan kaste din opmærksomhed på.
Du kan også prøve at snakke med nogen om, hvordan du har det og fortælle, at dit hjerte er blevet knust. Det hjælper altid at dele sine tanker med andre. Hvis du får sagt højt, at du er ked af det, kan det nogen gange være en hjælp i sig selv. Det kan være, at der er en fra din familie, en god ven eller en tredje som du har lyst til at fortælle det til og snakke med det om. De kan lytte til dig og måske endda fortælle, hvordan de selv er kommet igennem kærestesorger. De fleste kender til at have haft kærestesorger, og de fleste har også prøvet at få knust sit hjerte.
Og husk, at dit knuste hjerte ikke vil blive ved med at være knust, - en eller anden dag vil skyerne lette og dit hjerte vil blive helt igen. Så som tiden går, vil du helt sikkert få det bedre og det hele vil blive lidt nemmere.
Jeg håber, at det kan hjælpe lidt og at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra
Laura.