HADER grøntsager
brevkassespørgsmål af
Meatlover
15 år
Hej brevkassen Som overskriften siger så hader jeg grøntsager. Jeg hader dem så meget så grøntsager ville være ultraskurke, hvis mit liv var en superhelte film. Men jeg vil faktisk gerne blive bedre venner med de her skurke - but how 🤷‍♀️ Hvordan bliver man bedre til at spise de djævle. Jeg ved godt at jeg skriver det, som om det er lidt for sjov, og det er jo heller ikke et stort problem. Men jeg gad faktisk godt, at gøre noget ved det.

Svar:
Kære du,
Først og fremmest, tak for dit brev med grøntsagerne sat i et metaforisk perspektiv til superhelte. Det er med til at forstå din situation på en anden måde, og jeg synes, det er sejt, at du gerne vil tage kampen op mod dine ærkefjender.
Du behøver ikke elske alle grøntsager med det samme. Det kan være du skal finde nogle få, du kan tolerere, og bygge videre derfra. En start kan være, at du sætter dig for, at smage en ny grøntsag hver uge for stille og roligt at vænne dig til dem. En anden måde kan være at implementere dem i madretter - for eksempel revet eller skåret i mindre stykker. En tredje måde kan også være at blende forskellige grøntsager til enten smoothie eller til sauce, hvor de bliver usynlige, men stadig giver næring.
Det vigtigste er, at du gør det på en måde, der føles overkommelig og sjov. Og husk: selv små sejre tæller i kampen mod super-skurkene!
Mvh
Camilla