Hacker

brevkassespørgsmål

Hacker

brevkassespørgsmål af
Selma
11 år

Hej brevkasse, jeg hedder Selma på 11 år. Jeg ville gerne være hacker, men ved ikke hvordan. Jeg ville gerne kunne hacke ting. For en god tjenest. Men jeg har lige siden jeg var 9 år gammel gerne gå på hacker-stien(altså være hacker) Jeg har prøve at find it-kursuser, hacke hjemmesider og meget mere. Men jeg kan ikke finde noget. Så jeg ville gerne kunne have hjælp til at hacke. Jeg ville gerne hacke for en god tjeneste. Altså en hvid hat hacker. Og jeg ville også have det som et job. Så plzzzz hjælp. Og jeg ville selv sige jeg har computer erfaring. Og lidt hacker skiks. Men ikke det hvor man kan hacke store ting. Som fx. Dem der hacker Rusland får at hjælp Ukraine. Eller hvis en virksomhed har brug for hjælp med at find ting. Og blive hyret il at finde personer. Så jeg ville gerne have hjælp til det. Hilsen Selma 11år

Svar:

Hej Selma,

Tak for dit spørgsmål - og velkommen i den nørdede ende af den digitale verden :)
Der er rigtig mange gode ressourcer til at lære grund-bevægelserne indenfor hacking. Jeg er selv rigtig glad for https://www.hackthissite.org/, hvor du som oprettet bruger får adgang til deres "missioner", hvor særligt "basic missions" er et godt sted at starte.
For at komme rigtigt igang med hacking, er det nødvendigt at kunne en smule programmering også. Du kan f.eks. starte hos Coding Pirates (https://codingpirates.dk/) som er super dygtige, eller med nogle af de grundlæggende kurser fra Code Academy (https://www.codecademy.com/).
Derfra er det bare at klø på, og sørge for at have de grundlæggende ting på plads, og så kaste sig over alt det man ikke ved (endnu).

God rejse!
//Christian

Christians billede
Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål