Højde

brevkassespørgsmål

Højde

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej! Jeg er en dreng på 14 år der har det svært med min højde. Jeg føler mig meget lille i forhold til mine klassekammerater og til tider også udenfor. Jeg er vokset en del her på det sidste fem cm jeg er 163 cm høj.

Svar:

Hej Anonym

Det kan godt være rigtig svært at komme i puberteten, for særligt i starten udvikler man sig meget forskelligt. Det vil sige at nogle drenge fra din klasse, sikkert allerede er vokset en del.

Din højde på 168 er faktisk ret almindelig i forhold til din alder, men derfor kan det jo sagtens føles som lille, hvis flere andre drenge omkring dig er højere.

Du har stadig langt igen, i din udvikling, og om et halvt år, kan du måske være den højeste i din klasse. Nogle vokser rigtig meget i sådan nogle ryk, mens andre vokser lidt hele tiden. Der går i hvert fald 3-4 år endnu, før du ved hvor høj du ender med at blive, så du er nok nødt til at have lidt tålmodighed, for der er ret god mulighed for at du bliver højere endnu.

Mange hilsner Susan

Susans billede
Susan fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål