Hår på penis
brevkassespørgsmål af
Thomas
14 år
Hej. Er det normalt at man ikke har helt vildt mange hår på penis når man er 14 år og kan man få det til at gro hurtigere?

Svar:
Hej Thomas.
Det er helt normalt ikke at have mange hår omkring penis, når man er 14 år. Det kommer, når du er godt i gang i din pubertet. For de fleste drenge kommer de i puberteten, når de er mellem 12-14 år, og inden man får hår på kroppen, vil mange først opleve andre forandringer, som dybere stemme, at man bliver højere, og at ens tekstikler og penis vokser. Når det er sket, så begynder der langsomt at komme dun på overlæben og hår andre steder på kroppen.
Så det kan være, at der allerede er ved at ske mange forandringer med din krop, og så går der nok ikke så lang tid før du vil opleve, at der kommer flere hår omkring din penis. Det eneste du kan gøre er at vente. Det skal nok komme :-)
Mange hilsner
Laura