golden shower

brevkassespørgsmål

golden shower

brevkassespørgsmål af
martin
15 år

hejsa er det farligt at dyrke golden shower og drikke det vh martin

Svar:

Hej Martin

Det er rigtig godt at du spørger, for der findes faktisk en del misforståelser om urin.

Jeg kan ikke sige at det altid vil være farligt at drikke urin, men der vil altid være en risiko forbundet med at drikke urin. De første to faktorer der er væsentlige at kigge på er dels noget med hvor meget urin og hvor ofte du drikker det, og så om det er dit eget eller andres urin.

Urin indeholder rigtig mange mineraler som jo er udskilt af kroppen, og derfor ikke nædvendigvis er super gode at få ind igen. Det kan betyde at dine nyrer kommer på overarbejde, hvilket ikke er så godt. Særligt ikke hvis det er noget du gør ofte.

Ud over det kan urin indeholde bakterier. Man kan ofte støde på påstande om at urin er helt rent, men det passer altså ikke. Urin indeholder bakterier, og de bakterier der findes i urinrøret er ikke nødvendigvis gode at få ind i munden. Hvis man tilmed er syg, kan urinen indeholde bakterier der kan være ret skadelige, hvis du drikker dem.

Urin kan også indeholde rester af eksempelvis medicin. Hvis du drikker dit eget urin, vil du selvfølgelig vide om du har taget medicin, men hvis du drikker andres, er det mere usikkert.

Det behøver ikke være farligt, hvis du drikker urin, men det er heller ikke ufarligt. Særligt ikke, hvis du gør det ofte, og hvis du drikker andres urin.

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål