Følelser i ferien 😓
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har et kæmpe crush på en fra min klasse❤️Problemet er at vi ikke er nået så langt at vi skriver eller snakker udenfor skolen, så hvad gør jeg lige om lidt når der er ferie. Hvordan kommer jeg igennem to uger uden at snakke med hende 🥺

Svar:
Kære dig,
Det lyder som om, du virkelig har stærke følelser for hende, og det kan være så frustrerende, når man ikke ved, hvordan man skal tage det næste skridt – især når en lang ferie står for døren. Det er helt naturligt at føle sig både usikker og utålmodig i sådan en situation, og jeg forstår virkelig godt, hvorfor du bekymrer dig om de næste to uger!
Først og fremmest - det er modigt og flot, at du overvejer, hvordan du kan rykke lidt tættere på hende. Det viser, at du virkelig gerne vil skabe en tættere relation, og det er et godt første skridt! Måske kan du prøve at finde en naturlig anledning til at tage kontakt, for eksempel ved at sende en besked om noget, I har oplevet i skolen, eller måske dele en sjov video eller meme, der minder dig om noget, I har grinet af sammen. Det behøver ikke være noget stort eller vildt – ofte er det de små, uformelle beskeder, der kan åbne døren til en mere afslappet samtale.
Hvis det føles svært, så mind dig selv om, at hun sikkert ville blive glad for at høre fra dig. Vi tror tit, at vi er "for meget" eller overfortolker ting, men de fleste bliver faktisk glade, når nogen rækker ud til dem. Hvis hun svarer positivt, kan I måske endda finde en undskyldning for at skrive lidt oftere i ferien. Det kan være små ting som: "Har du set den nye serie på Netflix?" eller "Har du nogle sjove planer i ferien?". På den måde bliver det ikke så stort og skræmmende.
Hvis ikke I har hinandens kontaktoplysninger, kan en mulighed være, at finde en naturlig og afslappet måde at spørge på. For eksempel kunne du sige noget som: "Hey, jeg tænkte på, at det kunne være hyggeligt at holde lidt kontakt i ferien – Skal vi udveksle  Snap/Instagram/nummer? Så kan vi skrive sammen."
Ved at holde det simpelt og naturligt viser du interesse uden at lægge for meget pres på situationen. Og hvem ved – måske har hun også håbet på, at I kunne holde kontakten! 😊
Jeg hepper på dig og sender dig en masse god energi! Du klarer det her 💪
Mvh
Camilla A