Får kun mens vær anden gang
brevkassespørgsmål af
Nervøs pige
19 år
Er det normalt at kun få sin mens vær anden gang, er på p-piller så kan umuligt være gravid.. Har også ondt i maven som man har når det er op til din mens

Svar:
Hej
Det er et godt spørgsmål, så godt du skriver.
Som oftest har man regelmæssigt menstruation når man tager p piller. Får du ikke din menstratiuon bør du altid overveje om du kan være gravid hvis du er seksuelt aktiv. Ingen prævention, heller ikke p piller er 100% sikker. Så det synes jeg du skal få tjekket når din mestrution ikke kommer.
Uregelmæssig menstruation er normalt og for piger på din alder ret almindeligt. Fordi du atger p-piller synes jeg du bør tjekkes ved din læge. Så bestil en tid til et tjek.
Din læge vil nok ønske at lave en hurtig undersøgelse af dit underliv for at udelukke at du f.eks. har en infektion ( betændelse) i underlivet. Lægen kan også lave en graviditets test og du kan derfor blive bedt om at lave en urinprøve.
Husk at lægen ikke finder noget af dette unormalt eller pinligt.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Skriv gerne hvis du vil spørge om mere.
MVH Lotte