Fuldskæg som 15 årig
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har allerede fuldskæg som 15 årig. Jeg begyndte at bakkenbarter lidt tid efter jeg fyldte tretten. Nu har jeg så fået fuldskæg, betyder det at man taber håret tidligere end andre?

Svar:
Hej Anonym
Fuldskæg som 15-årig er tidligt, men vi er alle sammen forskellige og nogle udvikler sig bare før andre. Indenfor de næste par år vil du helt sikkert opleve at andre også begynder at udvikle skæg.
Tidlig skægvækst og tidlig hårtab, behøver ikke at have noget med hinanden at gøre. Hvornår du begynder at blive tyndhåret kan man ikke sige noget præcist om. Det er heller ikke til at vide om du helt taber håret engang.
Måske kan din fars, og farfars hår give dig en forsigtig idé om det. Er din farfar skaldet, og er din far begyndt at miste håret. Hvis mændene i din familie mister håret tidligt, kan det også være det vil ske for dig, men det er altså ikke noget man kan sige med sikkerhed.
Det er kun fremtiden der kan give dig et sikkert svar, så der er ikke så meget andet at gøre end at vente og se hvad der sker, når du bliver ældre.
Venligst Thea