Forvirret følelser hvad gør jeg!!!

brevkassespørgsmål

Forvirret følelser hvad gør jeg!!!

brevkassespørgsmål af
Noah
17 år
Oprettet 3 år 1 uge siden

Hej cyperhus

Jeg har været på efterskole i et år, og fået en masse venner. Der er nu gået et år, og jeg er begyndt, at ses Med en af mine veninder der fra. Vi ses ofte jeg kysser på hende, har sex med hende. Jeg gør alt, hvad jeg kan men det er, som, om jeg ikke er forelsket i hende. Jeg ved hun er god for mig, og vil behandle mig godt. Det er som, om jeg ikke kan blive forelsket i hende. hun er nok forelsket i mig. Jeg føler, at jeg holder hende for nar.

Så er der en pige, som jeg har været sammen med inden efterskolen. Vi stoppede pga jeg skulle på efterskole. Jeg har lidt følelser for hende, og hun er begyndt, at give mig lidt opmærksomhed. Det iterrer mig hun Skal blande sig, og gøre mig i tvivl. På den anden side har jeg ikke følelser for veninden fra efterskolen. Jeg vil ikke miste hende. Det er noget fu*king lort for, at sige det ligeud. Jeg er forvirret, og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:

Hej Noah

Tusind tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg kan godt forstå, hvis du føler, at det er en rigtig lortesituation, du er havnet i. Selvom det at være i tvivl er helt naturligt, så er det ikke en særligt rar følelse at have, og man kan hurtigt komme til at bruge meget tid på at spekulere eller tænke over det, som man er i tvivl om.  Jeg har desværre ikke ét klart svar på, hvad du kan gøre, men jeg vil meget gerne dele mine tanker med dig om, hvad jeg tænker, kunne være muligt for dig at gøre i din situation. Så kan du selv vælge, om du vil gøre noget af det, jeg foreslår, eller lade være og selv finde ud af det.

Som jeg forstår dit spørgsmål, lyder det til, at du er i tvivl om, om du skal blive ved med at ses med din veninde fra efterskolen, eller om du skal prøve at tage kontakt til den pige, du var sammen med, inden du startede på efterskolen.

Du skriver, at du føler, at du holder pigen fra din efterskole for nar, fordi du har en fornemmelse af, at hun har følelser for dig, men du ikke har det samme for hende. Jeg kan godt forstå, hvis det er den følelse, du sidder tilbage med, og at den opleves ubehagelig, fordi det ikke er særligt rart at blive holdt for nar. Det kan også være, at du tænker, at du selv ville have det på den måde, hvis det var dig, som var i hendes sted. Men jeg tænker, at det kan være rigtigt svært at vide, om det faktisk er sådan, hun har det, hvis du ikke har spurgt hende om det. Det kan sagtens være, at hun har det på den måde, men det kan også være, at hun ikke har følelser for dig og måske synes, det er hyggeligt at være sammen med dig. Derfor tænker jeg, at det kan være en god idé at snakke med hende om det, og så kan I måske sammen finde ud af, hvad I skal gøre.

Jeg tænker også, at det kan være mindst lige så ubehageligt at være den, der er i tvivl. Det kan være, at man oplever det som om, at man har ansvaret for at være den, som tager en beslutning om, hvorvidt man skal være sammen eller ej. Men da der skal to personer til at indgå i et kæresteforhold, tænker jeg, at du og din veninde bliver nødt til at tage en beslutning sammen om, hvad I gør. At du ikke er forelsket i hende, kan du ikke selv gøre for, da vi ikke selv bestemmer, hvem vi bliver forelskede i. Så selvom en pige er god for en og vil behandle en godt, betyder det altså ikke, at man automatisk er forelsket eller kan tvinge sig selv til at blive forelsket.

Samtidig skriver du også, at du er bange for at miste hende, hvis du fortæller hende om din tvivl. Jeg tænker, at det kan være vigtigt at huske sig selv på, at det er okay at være i tvivl, og at det oftest er bedst at spille med åbne kort. Det kan være, at I finder ud af, at I kun skal være samme som venner, hvis du snakker med hende om det. Så kan det være, I måske begge synes, det er rart, at I ikke bruger mere tid på det, men kan komme videre og være sammen med nogen, som I hver især er forelskede i, og som også er forelskede i hver af jer.

Du skriver også, at du har lidt følelser for den pige, du sås lidt med, inden du startede på efterskole, og det lyder som om, du overvejer at opsøge hende lidt mere. Jeg tænker, at en forelskelse er et godt udgangspunkt for et potentielt forhold, og det kan være, at du skal prøve at gengælde hendes opmærksomhed og se, hvor det kan føre hen. Det kan være, at du kan spørge hende om, om hun også har lidt følelser for dig, som du har for hende. Det kan også være, at hun ikke har det på samme måde som dig, og det kan godt være hårdt at få at vide. Men det kan være rart at have fået et klart svar, så man ikke bruger sin tid på at være i tvivl eller på at jagte en, som ikke har lyst til at være sammen med en.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg vil gerne ønske dig held og lykke med kærligheden.

De bedste hilsner,
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål