Forkert konsistens??
brevkassespørgsmål af
Nikolaj
16 år
Lige på og hårdt. Jeg er en dreng på 14 år, jeg onanere op til flere gange i ugen men mit sæd har en underlig konsistens(Det er sådan helt tykt og ligger sig bare ovenpå overhovedet , i hvert fald når mine kammerater beskriver deres (Det sprøjter). Er det fordi jeg har siddet med sæddevarme hver gang jeg kunne, og kommer det nogensinde til at sprøjte?? Håber i kan hjælpe

Svar:
Hej Nikolaj
Jeg kan godt forstå, du er bekymret, men jeg tænker ikke der behøver være noget i vejen.
Det er helt almindeligt at sæden kan være tyk, og at man ikke sprøjter helt vildt. Drenge har det med at pynte lidt på tingene, og hvis dine kammerater har set porno, kan man jo godt tro at man altid skal sprøjte helt vildt, for at gøre det "rigtigt".  Det passer altså overhovedet ikke. For de fleste mænd og drenge gælder det at både konsistens og måden det kommer ud, kan variere rigtig meget. Nogle gange sprøjter det ud, og andre gange kommer det ud, mere som du beskriver det. Det er helt naturligt.
Jeg tænker ikke det klumpede sæd, har noget med sædevarme at gøre. Mange oplever også at jo mere tændte de er, jo større sansynlighed er der for at de sprøjter. Hvis man onanerer ofte, kan det godt blive lidt rutinepræget. Altså at man har lyst, men ikke sådan at det er ved at eksplodere-i-kroppen-lyst. Og så bliver chancen for sprøjt også mindre.
Du kan eventuelt prøve at holde en pause med at onanere nogle dage. Og så lidt flere dage, indtil du ikke kan være i din egen krop, af lyst og liderlighed. Så prøv at onanere, og se det så kommer ud med mere fart på. Og hvis ikke det gør, så skal det nok komme senere. Det du oplever er i hvert fald fuldstændig almindeligt.
Mange hilsner
Lasse