Forhuden og sex

brevkassespørgsmål

Forhuden og sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej jeg har et spørgsmål omkring sex og kærester det tog mig lidt tid at kunne mande op og skrive men nu gør jeg det, jeg har en kæreste på 17 hun bliver 18 i år og jeg er 16 bliver 17 næste år, jeg har snakket med hende omkring sex og sådan noget og at når jeg møder hende i virkeligheden næste år fordi hun bor langt væk jeg har set hendes ansigt og hun har set mit og vi elsker hindanden rigtig meget og hun elsker også mig rigtig meget  men efter vi snakker om sex bliver jeg lidt nervøs fordi jeg har haft lyst til sex i lang tid nu, jeg kan godt lide følesen af at onanere men jeg kan ikke altid gøre det længe af gangen og jeg vil gerne kunne holde mig i et godt stykke tid når jeg har sex jeg har fortalt hende det og hun synes ikke meget om det hun vil gerne gøre det et par gane så jeg kan øve mig i at holde mig i længere tid men jeg er stadig nervøs over det jeg har forhud men jeg har læst at mange godt kan lide ikke at have forehud og at man kan holde længere jeg har gået i et par dage med forhuden trukket tilabe for at prøve at vende mig til ikke at have forehud men jeg har også læst at mange foretrakker at have forehud og jeg blev bare meget i tvivl om det er noget jeg vil have kikket på jeg tør ikke at spørge mine forældre om sådan noget fordi jeg føler mig mærkelig vi har et meget åbent familie bånd og jeg kan sige alt til dem men jeg har ikke fortalt dem og noget om at onanere eller om forehuden jeg bander også alle andre steder når min familie ikke er det men jeg kan godt lide at bande fordi jeg kan udtrykke mine føleser bedre med det men som sagt det med forehuden jeg har onanered med forhuden trukket tilbage og det er lig akavet at gøre fordi at når jeg trækker forhuden tilbage er det lidt svært at gå op og ned og det er lidt stramt men ikke så meget at det gør så ondt jeg ikke kan holde det ud det gør ondt ja men ikke så meget jeg ikke kan holde det ud jeg havde tænk om man kan få det løsnet så jeg kan trakke det tilbage uden problemmer det ville være rart at kunne slappe af tak for jeres tid til at læse mit brev betyder meget at jeg kan være anomym men stadig få nogle god svar

Med venlig hilsen anonym dreng

Svar:

Hej med dig

Det lyder dejligt at du og din kæreste er så glade for hinanden og kan snakke om sex. Det lyder også som om, hun er tålmodig i forhold til at det er noget, I skal finde ud af og øve jer på sammen. Det er jo også en ret god ting at huske på. Det er meget normalt, at man lige skal øve sig lidt sammen, før det bliver sådan rigtig godt.

Du skriver at du er nervøs over, om du vil komme for tidligt, når I har sex. Du skriver også at du har tænkt på, om det ville hjælpe at få fjernet forhuden. Det er rigtigt, at nogen mister lidt følelse i pikhovedet, hvis de har fået fjernet forhuden, og at det derfor tager dem længere tid at komme. Det er dog stadig en operation at få fjernet sin forhud, og der er en risiko for, at der er noget, der ikke går, som det skal, og man kan ikke som sådan lige ændre det igen. Det er heldigvis meget almindeligt at komme hurtigt, især når man er ung, og det er meget almindeligt at man måske skal øve sig lidt i at vente lidt med at komme. Jeg tænker derfor det ville være en god idé, at prøve nogle andre ting før du overvejer det med at få fjernet forhuden seriøst. Du kan fx læse om start-stop-teknik og andre ting, du kan prøve af for at vente med at komme i denne her artikel fra Sexlinien. Måske du endda kan prøve noget af det af sammen med din kæreste, og se om det ikke kan hjælpe. Ellers tænker jeg også, at det er godt at huske på, at selvom man har sex, og man kommer lidt hurtigt, så kan de fleste efter en kort pause godt blive klar igen, så på den måde er det heller ikke fordi, at det behøver at være vildt forstyrrende for en god oplevelse, selv hvis du kommer lidt hurtigt. Og ofte tager det lidt længere tid at komme, når man lige er kommet. Derudover kan du jo også gøre ting for din kæreste, mens du lige skal have en pause. Det kan fx være at røre ved hende, give oralsex eller noget andet hun måske godt kan lide.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål.

Venlig hilsen Agnete

Agnetes billede
Agnete har svaret på dette spørgsmål