Forelsket i tinderfyr
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej cyberhus. Jeg står i et dilemma. Jeg har matchet med en fyr på tinder, lad os kalde ham Malthe (ikke hans rigtige navn) Vi har skrevet over snapchat i nogle uger. Malthe svarer langsomt om dagen med flere timers mellemrum, men han er aktiv om aften, hvor vi tit skriver. De to eneste gange vi har skullet facetime har han aflyst en time før, men vi har dog facetimet én gang. Det var virkelig hyggeligt og vi snakkede i flere timer. Han virker engang imellem lidt moody, hvor jeg efterfølgende spurgte ind til det. Han svarede at han var stresset for tiden pga. afleveringer og eksamener. Jeg er blevet ret glad for ham men er i tvivl om hans manglende engagement skyldes hans stress eller om han bare ikke gider. Jeg fylder snart 18 år og skal i byen i Aalborg (hvor han bor. Jeg bor selv et par timer derfra), hvor jeg har inviteret ham med. Han har sagt lidt kryptisk at han gerne vil, men jeg er bange for om han bare bailer som der er sket ved facetime. Jeg tænker umiddelbart at han har en deadline den dag, hvor vi skal i byen, hvis han så bailer så blokerer jeg ham. Jeg er træt af at være single men der er ingen andre homoseksuelle i min lille by. Hvad tænker i jeg skal gøre i den her situation med Malthe? Skal jeg bare vente til han måske får det bedre og hans stress forhåbentlig væk, selvom det piner mig at skulle gå at vente. Jeg kan også bare vælge at afslutte det og bare komme over ham og håbe på jeg finder en anden...
Håber virkelig i kan hjælpe mig og måske kaste et nyt lys over situationen:)
Mvh. Mig

Svar:
Kære dig,
Det lyder dejligt, at du har fundet en sød fyr,som du er blevet glad for. Det er ikke altid lige let med kærligheden og forelskelse, og jeg kan godt forstå, at du er i lidt af et dilemma. Det kan være super svært at vurdere og finde ud af, om den anden mon er lige så interesseret som én selv, og det er vildt frustrerende. Det tror jeg, at rigtig mange kan genkende.
Det kan godt være, at han bare lige nu er vildt stresset, og at det er det, der resulterer i den lidt sparsomme kontakt, og at han virker distanceret. Jeg tænker, at det er rigtig godt, at du var nysgerrig og spurgte ham om det, så du kunne få et svar på dine tanker omkring det. Det lyder som om der er en chance for, at han kan vise, om han virkelig er interesseret, når I skal mødes i byen. Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for om han måske bailer igen, og derfor er det super fint, at du har lavet en plan om, hvad du så gør, hvis det skulle ske.
Du spørger, hvad du skal gøre i den her situation med Malthe, og det korte (og måske lidt kedelige svar) er, at du skal gøre det, du har mest lyst til. Det du kan mærke føles rigtigt, og som gør dig glad. Hvis du kan mærke, at du bruger en masse negativ energi på at vente på svar fra ham, og at du tænker, at han egentlig ikke rigtig gider - så er det måske på tide at give én sidste chance, og så ellers komme videre, som du selv skriver. Hvis du kan mærke, at du har sommerfugle i maven, og at du har mod på at udforske, hvad det kan blive til mellem jer, når han ikke er så presset - så skal du måske give ham lidt snor, og så være tålmodig lidt endnu. Én ting, du kan gøre, er at spørge ham igen, direkte. Spørge ham hvad han egentlig gerne vil, og om han faktisk er interesseret i at mødes eller ej. Og så kan du fortælle ham, hvordan du har det, så han ved, hvor du står. Så har du i hvert fald været ærlig og åben, og så må bolden ligesom være på hans banehalvdel.
Du skriver, at du ikke har lyst til at være single, og at det er svært at finde andre homoseksuelle der,hvor du bor. Du fylder snart 18, og så skal du måske snart flytte hjemmefra eller starte på et nyt studie, og der er jeg sikker på, at du kommer til at møde rigitg mange nye spændende mennesker, hvis det er det, du vil. Du kan helt sikkert godt finde en anden, hvis du arbejder lidt for det - der er masser af andre, som også leder efter en kæreste, også homoseksuelle. Det skal i hvert fald ikke være grunden til at du holder fast i Malthe, hvis du egentlig kan mærke, at det ikke er det bedste for dig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det kastede lidt nyt lys på det hele. Alt mulig held og lykke herfra.
Kram Ulrikke