Forelsket i en fra min klasse

brevkassespørgsmål

Forelsket i en fra min klasse

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 3 år 3 uger siden

Hej

jeg er forelsket i en fra min klasse og han har samme hår farve som mig men broblemet er at jeg ikke føler han kan lig mig han er sååå sød og har det samme tempereman som mig men jeg føler at hvis jeg siger det til ham at vores venskab slutter ps vi er rigtige gode venner ( hvad skal jeg gøre )

Svar:

Hej du

Det lyder rigtigt dejligt, at du er blevet forelsket i en fra din klasse. At være forelsket er en rar følelse, selvom man også kan opleve at blive forvirret over, hvad man skal gøre ved det.

Det kan nemlig være svært at vide, om en anden er vild med en, også selvom man allerede er rigtigt gode venner. Det kan være, at du kan prøve at smile lidt mere til ham, give ham mere opmærksomhed, snakke mere med ham eller sidde lidt tættere på ham, når I er sammen, og se på, om han gengælder det. Hvis han også smiler ekstra meget til dig, giver dig mere opmærksomhed eller gerne vil snakke mere med dig, kan det være, at han også er vild med dig.

Men det kan også være, at du kan prøve at fortælle ham om, at du er forelsket i ham, og spørge ham om, om han har det på samme måde. Så kan du få et klart svar på, om I måske skal være kærester eller ej. Det kan være, at du skal prøve at snakke med ham om det, når I er alene fx efter skole. Det kan være rart, fordi det kan ske, at han ikke har det på samme måde som dig, og det kan være hårdt at få at vide. Vi bestemmer desværre ikke, hvem vi bliver forelskede i, men det er oftest rarest at få et klart svar på, hvordan den anden har det med en end at gå og spekulere over det.

Du skriver også, at du er bange for, at jeres venskab slutter, hvis du siger det til ham, og jeg kan godt forstå, at du har den tanke. Men jeg tænker, at det måske kan være endnu mere svært for dig at blive ved med at være venner med ham, hvis du hele tiden går og er fortvivlet over, om han kan lide dig eller ej. Så selvom det kan være svært at spørge ham ligeud om, hvordan han har det med dig, så kan du prøve at tænke på, hvor rart du vil have det bagefter ved at vide det, så du ikke længere skal gå og være i tvivl. Det kan også være, at han har det på samme måde, og så tænker jeg, at det kan føles endnu mere fjollet så at have brugt lang tid på at spekulere over det.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Rigtigt meget held og lykke herfra!

De bedste hilsner,
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål