Fnat - hvad er jeres råd?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, Jeg er (tror jeg) blevet ramt af fnat. Hvad pokker gør man lige ved det? Jeg har forsøgt at læse på nettet, og Sundhedsstyrelsen, https://fnatkur.dk/, Sundhed.dk, Netdoktor.dk melder om mange forskellige behandlingsformer. Har I erfaringer med noget, der er bedre end andet? Er der andet, man skal være opmærksom på?

Svar:
Hej med dig!
Det bedste du kan gøre, det er at tage til din læge, så du kan få bekræftet, om du har fnat eller ej. Hvis du har fnat, så kan lægen fortælle dig præcis, hvad du skal gøre, og give dig den creme, som man bruger til behandling af fnat. Nu ved jeg godt, at det måske ikke lyder som det sjoveste i hele verden at skulle til lægen med, men husk på at det er din læges arbejde, og du er hverken den første eller sidste, som han eller hun kommer til at se, så det er slet ikke noget, som din læge tænker over. Derfor tænker jeg også, at det er bedre at komme afsted og få det overstået, så du ikke skal gå og døje med det længere end højst nødvendigt.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål! Ellers er du velkommen til at skrive herind igen.
Mange hilsner
Amanda