Kan mit pikhoved gøre ondt og er det småt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er en 14 årig dreng med en pik på cirka 15cm når den er helt stiv og når den er stiv i mine bukser og mit penishoved rammer mine underbukser så stikker det og gør ondt. Det har det siden jeg var cirka 12 tror jeg. Jeg er bange for mit penishoved gør ondt sådan virkeligt bange og tør ik at røre det selv. Her i den her weekend var jeg sammen med min kæreste hvor min pik var inde i hende uden kondom og det var min første og eneste gang. men kun lidt af toppen var i hende og der tror jeg mit penishoved ramte hendes indre for jeg fik en mærkelig følelse men heldigvis gjorde det ik ondt. Efter vi gjorde det prøvede hun at tage sin finger på det fordi hun fik lov af mig og da den var på mit penishoved gjorde det ik ondt men da hun tog fingeren væk gjorde det lidt ondt. Da jeg var inde kunne jeg ik få den længere ind og der fik jeg en meget mærkelig følelse da jeg prøvede at komme længere. Jeg har sagt til min mor at det gør ondt dagen inden weekenden og jeg har fået en tid Hos lægen og jeg har brugt 2 år på at prøve at sige det men kan ens penishoved gøre ondt og hvad er årsagerne? Og er cirka 15cm småt fordi min kæreste kom til at sige min penis er lille og det gjorde rigtigt ondt på mig.

Svar:
Kære 14 årige unge mand.
Tak for dit brev og dine spørgsmål.
Jeg vil starte med at svare på spørgsmålet om størrelsen på din penis. Det er faktisk en helt normal gennemsnitlig størrelse for en penis. Derudover er du "kun" 14 år, så der kan nå at ske meget endnu, hvor du kan opleve at den vil vokse mere nogle år frem endnu.
Til dit andet spørgsmål, om at penishovedet gør ondt. Det er ikke meningen at det skal gøre ondt. Derfor lyder det også som en rigtig god ide at få talt med lægen om det, og blive undersøgt om der er en årsag til det. Penishovedet kan godt være meget følsomt, men normalt skal det helst ikke gøre så ondt som du beskriver. Det skal være muligt at berøre den, så det giver en rar følelse i kroppen, og ikke smerte. Det er faktisk ret sejt gået at du har fået sagt det til din mor, så du kan blive undersøgt!
Det kan være du allerede har været ved lægen, inden du modtager det her svar. Derfor håber jeg du har fået svar på, om der er noget galt. Det er lægen der bedst vil kunne svare på, hvorfor det gør så ondt på dig.
Hvis du har andre spørgsmål omkring sex og kroppen, så vil jeg anbefale dig at prøve at kigge på www.sexlinien.dk som nærmest indeholder alt omkring kroppen, sex og alt der hører med.