Flytte ud
brevkassespørgsmål af
No.one.knows
18 år
Mit navn kan jeg ikke fortælle Men jeg er 18 år gammel, og jeg vil gerne flytte ud, jeg har ingen problemer med mine forældre, men jeg vil selv gerne flytte ud og det har de intet imod da de ved jeg godt kan klare mig selv. Mit spørgsmål er bare om hvordan jeg kan flytte ud og gøre tingene på min egen måde

Svar:
Kære du
Da du er 18 år gammel, så er det helt op til dig selv, hvor du vil bo. Hvis du gerne vil flytte hjemmefra, så vil jeg tænke, at de næste skridt for dig, det er at få kigget lidt på din økonomi ift. om du har råd til det. Det kan du f.eks. tale med din bank om. Derefter skal du finde en lejlighed eller anden bolig f.eks. via nettet eller boligportaler. Så kommer lejekontrakter, flytning, adresseskift og indflytning/indretning af din lejlighed. Det kan godt være en lidt hård proces, og derfor vil jeg anbefale dig at lade dine forældre hjælpe dig. Det lyder i hvert fald til, at de støtter dig, og så håber jeg også, at de vil hjælpe dig med at flytte hjemmefra, så du kommer godt fra reden, så at sige :-)
Jeg håber, at det var nogenlunde svar på dit spørgsmål, men ellers kigger du bare forbi igen. Held og lykke med det!
De bedste hilsner,
Dagmar