Flagning med andre landes flag på pind.
brevkassespørgsmål af
Mads
15 år
Hej Brevkasse, jeg har et meget simplet spørgsmål, som jeg ikke rigtigt kan finde et klart svar på. Må man flage med andre landes flag på en håndholdt pind? Tak for jeres tid. Mads

Svar:
Hej med dig
Ja, det må du som udgangspunkt gerne, så længe du ikke har til formål at krænke eller håne nogen. Der kan også være særlige regler, hvis det er i forbindelse med særlige begivenheder, f.eks. en demonstration. I så fald, skal du spørge politiet om den konkrete begivenhed.
Du må dog ikke hejse udenlandske flag i flagstangen, uden at have indhentet tilladelse fra politiet. Du skal ikke have tilladelse til at flage med de nordiske staters flag (Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island), FN-flaget og det europæiske flag.
Du kan læse mere her og søge tilladelse her: https://politi.dk/service-og-tilladelser/oevrige-indberetninger-og-tilladelser/ansoeg-om-tilladelse-til-flagning-med-udenlandsk-flag
Jeg håber det var svar nok.
Venlige hilsner,
Camilla