Fisseprutter
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse…. Jeg er 15 og er begyndt at have ret meget sex. Men er flov over, hvis de nu tager mig bagfra og så det lyder som om jeg prutter… Og ved ik hvad jeg skal gøre for at det ik er så slemt, fordi det virkelig slemt… (altså det er højt) Og det får mig til at blive lidt nervøs for at have sex… Ved godt man kan træne sit bækkenbund, men føler ik det hjælper… Og ved ik hvad jeg gør, fordi kan jo ikke bare sige at jeg ii vil tages bagfra… fordi så bliver det også bare lidt akavet…. Håber der er en løsning… Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Fisseprutter kommer fordi der bliver skubbet luft med ind i skeden under sex. Det kan, som du selv skriver, være pinligt når det sker, selvom det er en meget naturlig ting. For at undgå det kan man, som du selv skriver, træne sin bækkenbund, for at sikre at de muskler der klemmer sammen med om penis, er trænede - så de ikke "lukker" alt for meget luft ind. Generelt set er det en rigtig god idé at træne sin bækkenbund, og selvom du skriver at det ikke virker så godt, så handler det måske om at du skal øge tiden du bruger på det eller at du skal overveje om du gør det på den rigtige måde. Jeg har fundet en guide på youtube, hvor du skal træne i min. 5 min hver dag med forskellige øvelser for at styrke din bækkenbund. Du kan se den her
En anden mulig løsning, som du kan bruge imens du træner din bækkenbund, er at samle lårene, når du står på alle fire. Så dine ben er samlede. Det er klart nemmest at samle dem, efter han er trængt ind i dig, og så hjælper lårene med at mindske åbningen. Uanset om du træner din bækkenbund eller samler benene, så kan du ikke helt undgå at der vil komme noget luft med ind, men det vil være mindre luft, og du vil forhåbentlig undgå fisseprutterne.
Her til sidst, tænker jeg lige at jeg vil nævne at du skal huske prævention, når du dyrker meget sex - uanset om du kun har én eller flere partnere. Du skal huske at passe på dig selv, og gøre det som føles godt for dig. I den forbindelse kan du også overveje at tale højt om det, og simpelthen tage en snak med din partner om at når I dyrker sex på den måde, så oplever du at der ofte kommer en del luft med ind, og at bagefter så kommer luften altså ud igen som noget der lyder som en prut. På den måde kan I også grine af det sammen, så det ikke bliver en pinlig ting. Det er naturligt og de fleste oplever at det sker på et eller andet tidspunkt i deres sexliv.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mvh. Camilla