modsatte af præsperm
brevkassespørgsmål af
Noah
15 år
Hej brevkasse. Ved godt der er noget der hedder præsperm og det kender jeg fint fra mig selv. Men hvad med det modsatte? Nå jeg har tømt mig i min kæreste synes jeg jeg blir ved og være våd i underbukserne flere timer efter. Også selvom jeg har vasket den og tørret den bagefter så blir er stadig ved at komme lidt ud. Hedder det noget og er det almindeligt for drenge?

Svar:
Hey Noah
Det du oplever er helt normalt. Det hedder ikke noget bestemt, men det er ganske enkelt bare det sidste sæd, der ikke er tømt ud, der kan løbe ud efter sex.
Husk på at den kanal hvor sæden ledes ud af er forholdsvis lang, og den tømmes ikke helt, ved en udløsning. Selv hvis du går i bad og vasker sig lige efter sex, kan der sagtens komme lidt ud over de efterfølgende timer.
Det er som sagt helt normalt, og det hedder ikke noget bestemt. Det er bare sæd.
Mange hilsner Lasse