følelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus
Jeg er blevet ret vild med den her dreng og han var for nylig over ved mig en aften, men da han er gået hjem siger mig mor at han var mærkelig og ham skal jeg ikke få børn med som om hun ikke kan lide ham,hun kender ham ikke engang....jeg kan bare mærke det rammer mig at folk ikke kan se igennem udseende og mene jeg ikke kan være sammen med en person fordi jeg er for pæn til dem...hvis min forældre ikke kan lide ham hva f!ck skal jeg så gøre 😫

Svar:
Hej med dig
Tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg kan vildt godt forstå, at det rammer dig, at din mor sagde sådan om den dreng, som du er vild med. Jeg kan godt forstå, at du ikke synes, det var særlig betænksomt sagt.
Jeg kommer til at tænke på, om du snakkede med din mor om det, da det skete? Fortalte du hende, at du ikke synes det var særlig fedt, at hun sagde sådan om ham, som du godt kan lide? Måske det kan være, at din mor ikke mente det helt sådan som du forstod det. Eller måske vidste din mor ikke, hvor meget du faktisk var vild med ham. Hvis du snakker med din mor om, at du blev ked af, at hun sagde sådan, kan det være, at hun godt kan forstå det og ikke vil sige lignende ting i fremtiden.
Når det er sagt, så kan jeg også godt forstå, at du bekymrer dig om, om dine forældre kan lide ham. Det er meget forståeligt, at du selvfølgelig gerne vil have, at dine forældre kan se de positive ting ved ham, som du selv ser ved ham. Du skriver, at din mor ikke engang kender ham. Måske det kunne være en idé at introducere dem, så de kan lære ham lidt bedre at kende. Så vil de forhåbentlig kunne se, hvorfor du synes om ham. Hvis du tænker, det kunne være en god idé, kunne du for eksempel spørge, om han må spise med til aftensmad en aften, hvor dine forældre er der?
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Hvis du ikke føler du kunne bruge mit svar, eller hvis du har flere spørgsmål, kan du sende endnu et brevkassespørgsmål, eller du kan logge på vores chat her på cyberhus. Chatten har åbent tirsdag kl. 18-21, onsdag kl. 13-16 og 18-21 og torsdag kl. 18-21, og der vil du kunne chatte live med en rådgiver.
Jeg håber, din bekymring løser sig.
De bedste hilsner
Karoline