følelser

brevkassespørgsmål

følelser

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

Hej jeg har skrevet før men nu skriver jeg igen,jeg er blevet glad for denne her dreng hvor han er 3,5 år ældre, men mine forældre har været tydelige med de ikke vil have jeg er sammen med folk der ikke er under 18...jeg ved ikke hva jeg skal gøre

Svar:

Hej du

Tak for dit spørgsmål. Så længe du er under 18 år og bor hjemme, så har dine forældre ansvaret for dig. Det betyder også, at det faktisk er dine forældre, som bestemmer over dig, indtil du er 18 år. Jeg tænker derfor, at du kan gøre en af to ting. Du kan enten prøve at snakke med dine forældre om det og forsøge at overbevise dem om, at det er okay, at du har et forhold til en på 18 år. Eller du kan vælge at acceptere, at dine forældre bestemmer og lade være med at være sammen med ham.

Jeg kan godt forstå, hvis den sidste mulighed gør dig ked af det, når du er meget glad for ham. Vi bestemmer desværre ikke selv, hvem vi bliver forelskede i, og nogle gange gør det, at kærligheden bliver besværlig og ulykkelig. Men jeg tænker også, at dine forældre har nogle gode grunde til at forbyde dig at være sammen med nogen over 18 år. Selvom 3,5 år ikke virker til at være særligt meget, så kan der være rigtigt stor forskel på en på 15 år og en på 18 år. Det er fordi, der sker rigtigt meget i ens udvikling, mens man er ung. Hvis I i stedet var 10 år ældre, ville dine forældre måske ikke have så meget imod det, fordi der er større chance for, at I er samme sted i jeres udvikling og samme sted i livet. Jeg tænker derfor, at dine forældre forbyder dig det for at passe på dig og for at sikre sig, at du er sammen med en, som er samme sted i livet som dig. Selvom det kan være rigtigt irriterende, at dine forældre skal bestemme over dig, så gør de det kun, fordi de tror på, at det er det allerbedste for dig.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen eller komme forbi chatten.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål