Er Sex Ok?
brevkassespørgsmål af
Johanne
11 år
Hej jeg er Johanne og vil gerne stille et spm.
Jeg vil gerne have sex(gøre det selv) men vil ikke Have at de for det at vide
jeg har prøvet at gøre det om aften når de er gået i seng og har gjordt det med børster,min finger,tusser,fake dildo og andre ting
men vil mega gerne gøre det om dagen men vil jo ikke have at de for det at vide for jeg syntes at det er akavet
hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig Johanne
Tak for dit spørgsmål! Det er bare så fint og helt naturligt, at du er begyndt at onanere. Det er en rigtig god måde at lære sin krop at kende på, så man ved, hvad man kan lide, og hvad man ikke kan lide, når man engang føler sig klar til at have sex med en anden. Og det er helt normalt at bruge de ting, som du har nævnt. Det er dog vigtigt at huske hygiejne, så f.eks. dildo og finger skal vaskes grundigt, og ting som børster og sådan, som godt kan bruges, men ikke er lavet til at onanere med, kan det være en rigtig god idé at putte et kondom over, så man er sikker på, at der ikke kommer noget op, som ikke bør være der. Kondomer kan du købe online eller i de fleste butikker.
Du skriver, at du ikke vil have at de hører det, og med "de" tænker jeg, at du mener dine forældre eller dine familiemedlemmer, men at du gerne vil gøre det om dagen. Derfor tænker jeg, at du måske kan gøre det i badet, hvis du nogle gange er i bad i løbet af dagen, ellers måske under dynen på dit værelse f.eks. med noget musik på? Eller måske når du er alene hjemme? Det er nok lige de umiddelbare forslag, jeg har til ting, som kan hjælpe dig med at onanere om dagen, men uden at nogle høre dig.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kigge forbi igen!
De bedste hilsner,
Dagmar