Ornani

brevkassespørgsmål

Ornani

brevkassespørgsmål af
Caroline
13 år

Hej jeg har nogle problemer med at ornanere, er for ung til at købe lege tøj, og syntes det er for utilpas at gøre det med fingeren... hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej Caroline,

Der er mange måder at onanere på, og det kræver ikke nødvendigvis hverken legetøj eller at du bruger dine fingre. Mange kan godt lige at bruge håndtaget fra el-tandbørsten eller fra hårbørsten. Husk dog at vaske grundigt før og efter + evt. at sætte kondom på. Der er også nogle, der godt kan lige at bruge frugt og grønt. Her er det væsentligt både at vaske grundigt før og efter OG sætte kondom på. Frugt og grønt kan nemlig have nogle bakterier på sig, som ikke kan vaskes af, og som kan give nogle grimme infektioner, hvis de kommer op i skeden. Hvis du ikke er så interesseret i, at noget skal op, er der også mange, der er glade for at bruge en pude eller dyne, som de gnubber sig op af eller "rider".

I virkeligheden kan mere eller mindre alt bruges. Det er egentlig kun din egen fantasi, der sætter grænser. Onani er en god måde at lære sig selv, sin krop og sine præferencer at kende, og der er kun én regel: det må ikke gøre ondt. Hvis noget gør ondt eller er ubehageligt skal du stoppe. Onani skal være dejligt og rart, og så længe det er det, kan du gøre lige præcis det, du har lyst til.

God fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål