Er jeg homoseksuel?
brevkassespørgsmål af
Daniel
15 år
Hej. Mig og en af mine venner snakkede for ca 5-6 måneder siden om at vi gerne ville prøve at få et blowjob og kan endelig ikke huske hvordan men lige pludselig lå han i min seng helt nøgen og jeg suttede Hans pik, jeg syntes endelig det var rimelig dejligt han sagde også at når han var færdig ville han sutte min, så da han blev færdig (ikke i eller på mig) spurgte jeg så om han så ville sutte min men han sagde nej, jeg respekterede selfølgelig hans beslutning men kunne godt mærke at jeg faktisk virkelig godt ville have haft the blowjob af ham, vi aftalte at vi ALDRIG skulle snak om det igen og den er jeg med på. Men lige til den dag i dag har jeg tænkt på det næsten hver dag når jeg onenere altså ikke så jeg cummer til det men sådan det strejfer da mine tanker når jeg gør det og tror faktisk måske godt jeg gad at prøve igen. Men betyder det så at jeg er homoseksuel fordi jeg har et crush på en pige, men syntes stadig at ham min ven er lidt lækker?

Svar:
Hej Daniel
Jeg kan virkelig godt forstå at du bliver i tvivl om hvad det betyder, når du på den ene side har haft den her seksuelle oplevelse med en dreng, og du samtidig har et crush på en pige.
Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kan give dig et klart svar, for der er ikke en enkel facitliste til, hvornår man er en bestemt seksualitet.
Nogle mennesker er bare slet ikke i tvivl. Lang tid før de overhovedet har deres første seksuelle oplevelse, der ved de præcis hvilken seksualitet de har. Der er også masser af mennesker der først "lander" i den rette seksualitet langt senere i livet, efter at have gjort sig flere seksuelle og følelsesmæssige erfaringer med andre.
Nogle mennesker er bare til både drenge og piger. Nogle tænder lige meget på begge dele,, men andre tænder følelsesmæssigt på et bestemt køn, samtidig med at de tænder seksuelt på mere end et køn. Det kan også være omvendt, at man kun tænder seksuelt på et bestemt køn, samtidig med at man godt kan udvikle følelser for både drenge og piger.
Generelt er der der rigtig mange der er i tvivl, og der er rigtig mange der har brug for at gøre sig nogle erfaringer, før de ved hvad de er. Så mit råd til dig vil være at du gør dig nogle erfaringer, uden at du behøver kalde det noget bestemt. Hvis du har et crush på en pige, så kan du prøve at se hvad det kan udvikle sig til. Hvis du bliver ved med at mærke, at du er tiltrukket af din ven eller andre drenge, er der heller ikke noget i vejen med at prøve det af. Prøv at være nysgerrig på om det du synes er dejligt bare er det seksuelle eller om du også kan mærke at du udvikler følelser og kan se en pige eller en pige som kæreste. Måske kunne det hjælpe dig til at finde ud af hvilken seksualitet du har. Men giv dig selv tid. Du har et helt liv til at blive klogere på dig selv.
Til sidst vil jeg bare lige anerkende den måde du håndterede situationen, da din ven ikke havde lyst til at give dig et blowjob alligevel. For det er selvfølgelig altid i orden at ændre mening og sige nej, selvom man har aftalt noget andet, og du gjorde det helt rigtige, selvom du var skuffet.
Jeg håber du vil give dig selv tid. Du skal nok finde ud af hvad der er rigtigt for dig,
Mange hilsner Pedro