Er jeg den eneste?

brevkassespørgsmål

Er jeg den eneste?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 år 7 måneder siden

Hej jeg vil bare gerne vide om jeg er den eneste der har en fantasi af man dræber folk. Det skal siges at jeg ikke har gjordt noget vold mod nogen.

Svar:

Kære du

Det er et ret spændende spørgsmål du stiller.

For reelt kan man ikke vide om man er den eneste der går rundt med forskellige tanker og fantasier. Ved at sige dem højt, kan man finde ud af om man er alene med dem.

Den her fantasti du nævner, er lidt mere særlig, og alligevel tænker jeg ikke at du er alene om at have den. Det vigtige er dog her, at det forbliver en fantasi, og ikke går over og bliver til virkelighed.

Har du nogen ide om, hvor længe du har gået med fantasien, og hvad der mon har startet den?
Hvad betyder fantasierne for dig?
Har du det ok med at have den, eller kan du blive bange for den?

Måske kan du bruge fantasien aktivt til at skrive nogle fantastiske noveller eller bøger om de tanker du går med. På den måde komme ud med dem, så de ikke stille og roligt begynder at fylde mere og mere.

En anden ting der i den forbindelse er vigtig at fortælle er: Hvis du mærker at fantasierne begynder at fylde for meget, at du får fortalt nogle voksne omkring dem, og får hjælp til at håndtere dem. Så de ikke får overtaget på dig. For nogle mennesker kan fantasier om bestemte ting blive meget overvældende, og hvis man ikke får dem ud, kan de desværre ende i at blive til virkelighed, hvor man fx så får lyst til at udføre de forskellige fantasier.

Men som sagt, så tror jeg at alle mennesker har alle mulige forskellige fantasier, og nogle af dem kan være gode at få ud af kroppen, så de ikke stille og roligt får overtag.

Forfattere f.eks har jo en fantastisk fantasi til at kunne skrive diverse bøger og historier. Så jeg tænker virkelig du skal prøve at bruge det til nogle gode ting, hvor du kan skabe fantastiske fortællinger.

Hilsen Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål