Er det rent under sex?

brevkassespørgsmål

Er det rent under sex?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Hej. Jeg har stadig ikke mistet min mødom. Jeg undrer mig næsten allermest over om ens seng (Lagen og dyne) bliver helt vildt beskidt af når pigen bliver våd, glidecremen på kondomen og sæd? Jeg har samme spørgsmål tiol hvis man onanere i sin seng. Hvad skal man så gøre for at der ikke kommer sæd ud over det hele? Håber i kan hjælpe :)

Svar:

Hej med dig,

Det er nogle super gode spørgsmål du stiller - tak for dem!

Du spørger først til, om ens seng bliver beskidt af at pigen bliver våd, af glidecreme på kondomet og af sæd. Afhængigt af hvor våd pigen bliver, og om man flytter sig rundt i sengen eller bliver liggende samme sted, kan det godt give en fugtig eller våd plet på lagnet/dynen. Men det er langt fra hver gang det sker. Og når det sker er det ikke som sådan beskidt. Det "våde" er sekret fra pigens skede, der dannes naturligt og fungerer som smørelse, så det kommer til at føles rart og dejligt, når noget skal op i skeden. Uanset om det så er fingre, pik eller hvad det nu måtte være. Det er en gennemsigtig væske, der sjældent lugter af ret meget, men som godt kan give en hvidlig skjold på lagnet/dynen, når den er tørret igen. Det går dog uden problemer af i vask.

Bruger man kondom vil sæden blive inden i kondomet, og vil ikke komme andre steder hen. Medmindre man kommer til at vende kondomet på hovedet, når man tager det af, efter man er kommet. Glidecremen fra kondomet, hvis man altså har valgt et kondom med glidecreme, for de findes også uden, vil primært blive brugt som, ja, glidecreme, og vil derfor sjældent smitte af andre steder end der hvor de er tiltænkt - nemlig i skeden og på huden omkring.

Hvis du gerne vil undgå sæd ud over det hele, når du onanerer i sengen, er det en god idé at have noget papir (køkkenrulle eller toiletpapir eller lignende) klar til at "gribe" sæden i. Hvis du kommer i papiret kan du bare smide det ud eller skylle det ud i toliettet (hvis det altså er toiletpapir) bagefter.

Jeg håber det gav svar på dine spørgsmål. God fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål