Er det okay?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus. Ville bare lige spørge om det er normalt at være kæreste med en på 15 når man er 13? Vi havde sex i sidste uge, men er det lovligt? Hun går i 9 kl. Og jeg går i 7 kl. Er det normalt? Vi tør ikke at sige det til nogen fordi vi ved ikke om det er underligt at vi er kærester. Lige et spørgsmål mere: Hvordan skaffer man kondomer som 13 årige? Jeg ligner en på 15 og har en enorm penis, men kan man godt købe det så? Hilsen 13 årige dreng.

Svar:
Hej med dig
Du spørger om det er i orden at være kærester med en 15 årig, når man selv er 13 år. Det tænker jeg helt bestemt det er, og det er helt sikkert ikke ulovligt. Det er selvfølgelig vigtigt at man kun laver ting sammen (altså sådan seksuelt) som man begge to har lyst til. Og at man ikke presser hinanden. Men så længe man er enige, er det helt i orden.
Der er heller ikke noget unormalt ved at der er aldersforskel, og det kan sagtens være både piger eller drengen som er lidt yngre. Det er helt sikkert ikke noget du behøver at holde skjult. Det er skønt at du har fået dig en kæreste, og det tænker jeg dfa du skal have lov til at dele og fortælle om, ligesom alle andre.
Der er ikke som sådan nogen aldersgrænse for hvornår man må købe kondomer. Du kan købe dem på apoteket, og i alle supermarkeder også. Det kan godt være lidt pinligt, men hvis man køber dem i et supermarked, og køber andre ting samtidig kan det være lidt lettere. Så er det ikke så tydeligt når man lægger dem op på båndet ved kassen.
Kærlig hilsen Thea