Biseksuel, eller Lesbisk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heej :) Jeg er en pige på 14. Jeg har det seneste års tid tænkt på om jeg er ved at blive enten lesbisk eller biseksuel. Jeg har haft drengekærester og jeg elsker drenge :) Der er bare det at jeg tit har taget mig selv i at kigge på piger og få sommerfugle i maven. Mig oh en af mine veninder (C) har snavet og jeg nød det virkelig ! Jeg har også snavet med en anden veninde (M) og det nød jeg også ! Jeg har også kysset lidt med min anden veninde (E) og det er bare så dejligt ! En af mine kærester (En dreng) har engang givet mig finger og jeg følte virkelig ingenting ! Jeg elskede ham virkelig men jeg følte ingenting ! :/ Jeg kan sagtens gå og sige at drenge er lækre og jeg tænder også meget på dem, men jeg tænder også på piger og jeg har da også sagt at et par piger er lækre, det har jeg overhovedet ikke noget problem med. Er jeg enten ved at blive biseksuel eller lesbisk ?? Pleease hjælp mig ! -Hilsen den fortvivlede :/

Svar:
Hej fortvivlede pige 14 år.
Tak for dit spørgsmål til Cyberhus - Lystværelset.
Det er helt naturligt at være fortvivlet og usikker på sin seksualitet. I mit univers finder man på et tidspunkt ud af om man er lesbisk, hetero,- eller biseksuel.
Du er i starten af dine teenager år og i løbet af disse år vil du gøre dig nogle erfaringer som vil gøre dig mere sikker på hvad du er til. Fascination, sammenligning, forskelle, følelser og usikkerhed er ting du måske vil opleve igennem din teenager tid. Du kan sagtens være tiltrukket af begge køn, som du skriver. Få sommerfugle i maven ved at se på pigerne og samtidig elske drengene. Her drager du erfaringer som du lægger sammen og, så vil du som sagt komme nærmere din seksualitet. Udforsk din seksualitet og nyd, at du tør udforske dig selv og både piger og drenge.
Husk at bruge beskyttelse, når den tid kommer, for at beskytte dig selv.
Forårshilsner Mette.