Mine nye briller giver mig hovedpine

brevkassespørgsmål

Mine nye briller giver mig hovedpine

brevkassespørgsmål af
Alberte
19 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej lægebrevkasse Jeg fik nye briller for 8 dage siden. Men mit spørgsmål er det normalt at have hovedpine af sine nye briller en uge efter man har fået dem? Jeg føler mig også rigtig træt i øjnene. Lidt hurtigt svar please :) Hilsen Alberte

Svar:

Hej Alberte

Der kan være en periode med tilvænning til sine nye briller, hvor man skal være tålmodig. Samtidig kan der dog være forkerte mål mht indstillet - f.eks måler optikeren op hvordan ens øjne er placeret/hvordan pupillerne og ens centrale syn er i forhold til den brillemodel man har valgt. Hvis dette ikke er korrekt lavet vil du ikke opleve en bedring.

Hvis det er uændret med hovedpine og træthed ville jeg anbefale dig at gå forbi din optiker og få tjekket både syn og indstillinger - det er bedre at få det gjort end at afvente tilvænning forgæves.

Jeg håber det var svar nok - beklager det sene svar, der har været lidt it-problemer

hilsen Ida

Idas billede
Ida fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål