Ens bedste ven

brevkassespørgsmål

Ens bedste ven

brevkassespørgsmål af
Signe
15 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

jeg kan lide den her dreng og det har jeg kunnet i snart 8 måneder vi har været meget sammen her på det sidste hvor vi bare har ligget og cuddlet og ligget i ske. første gang skete det ikke rigtigt noget anden gang flettede vi fingre og var ved og kysse og her sidste gang , startede det enlig bare ud med vi begyndte og endte med vi snavede rinlig meget. han skulle være her i 3 dage og på dagen inden han skulle hjem endte det med han gav mig finger og jeg gav ham et handjob, det var ham der lagde op til det og havde enlig godt regnet med det ville ske efter som vi havde lægget rigtigt tæt og han havde taget mig på røven flere gang. Da jeg var i gang med og give ham et handjob og da han var ved og være færdig stoppede han mig fordi han ikke ville komme i min seng og han sagde det nok ville være bedre og gøre det færdig i hans seng  og at vi var alene hjemme når vi skal hjem til ham på et tidspunkt. Jeg var også nervøs om jeg gjorde det rigtigt efter som jeg ikke har givet et handjob før eller har haft sex men det underlige er at jeg på en måde føler mig klar til og skulle gave sex. Men er også bange for hvad min mor ville sige eftersom jeg ikke ved helt hvad hun syndes om ham mere. jeg valgte også og fortælle ham jeg kunne lide ham og han sagde hans var lidt forvirret på hans føleser fordi der har sket meget på det sidste. vi snakkede også om det vi havde lavet og snakkede om at vores velskab var lidt underligt.

Minespørgsmål er: er det et underligt venskab vi har? Kan der måske være tegn på han kan lide mig? Og hvad ligger han op til når han siger det med hjemme hos ham? Og hvad skal jeg gøre vis han gerne vil have sex? Skal jeg spørge min mor hvad jeg skal gøre vis han spørg min kæreste og hvad hun syndes? og hvad skal jeg sige til min mor vis mig og ham en dag har haft sex?

Svar:

Hej Signe,

Tak for dit brev. Det lyder til, at du dig og din ven har haft det rigtig hyggeligt sammen, men at du nu er blevet lidt i tvivl om, hvor I står, og hvad der skal ske. Det forstår jeg godt, og jeg tror, at mange kan relatere til, at det kan være forvirrende at være vild med nogen, og det er helt naturligt at gøre sig mange tanker om den første gang, man skal have sex.

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke tænker, at det er et underligt venskab I har. Der er mange måder at være venner på, og man kan også godt ”bare” være venner og lave seksuelle ting sammen uden, at man er kærester eller vild med hinanden. Det lyder til at jeres venskab har udviklet sig til noget mere end et almindeligt venskab, men hvad mere der skal ske er svært at sige. Det er lidt op til, hvordan I begge to har det med det, og hvad I har lyst til, at der skal ske. Det er super godt, at du har fortalt din ven, at du er vild med ham, og at I har haft en snak om, hvad det er der er sket mellem jer, og hvordan I har det med det. Jeg kan desværre ikke svare dig på, om han er vild med dig også. Det lyder til at, at han måske skal bruge lidt mere tid på lige at finde ud af, hvad han føler. Giv det lidt tid og spørg ham igen.

Det lyder til, at han lægger op til, at I skal lave noget seksuelt sammen igen hjemme hos ham. Det kan være, at han synes det var pinligt at komme i din seng. Måske tænker han på et handjob igen, eller måske noget mere. Det må du spørge ham om eller vente og se. Hvis du har lyst til at have sex med ham, så kan du springe ud i det, men hvis du er lidt i tvivl, så er det en god idé at vente lidt, og sige at du er okay med et handjob/finger igen, men så vente og mærke efter om du egentlig er helt klar til at have sex med ham. Jeg er sikker på, at du i situationen godt kan mærke om du har lyst og synes, at det kunne være spændende og dejligt, eller om du ikke helt er der. Jeg forstår godt, at du kan blive i tvivl om, om du har gjort det rigtigt, da du gav ham et handjob. Men der er ikke en rigtig og forkert måde, og hvis det har virket til, at han nød det, så har du gjort det, som han godt kunne lide. Hvis du bliver i tvivl, kan du også altid spørge ham, hvordan han godt kan lide det. Der er mange måder at stimulere på, også ved et handjob. Det er også helt okay at fortælle din ven, hvordan du synes det er dejligt at blive stimuleret.

Du spørger, om du skal snakke med din mor om de her ting. Hvis I har et meget tæt forhold, kan du godt snakke med din mor. Det er ikke alle som har lyst til at snakke med deres forældre om den her slags ting, eller som synes, at det er vigtigt hvad deres forældre mener. Du behøver ikke fortælle din mor, hvis du har sex med din ven, men hvis du føler, at det er det rigtige at gøre, så skal du endelig bare gøre det. Jeg kender ikke din mor og ved ikke, om det er noget hun vil være ok med, eller om hun vil være imod det, fordi hun måske ikke kan lide din ven. Hvis I har et tæt forhold og du ofte fortæller hende mange ting om dit liv, så tænker jeg, at hun vil tage godt imod det. Måske kan du mærke det, når du har haft sex - om du egentlig føler for at dele det med hende.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Kram Ulrikke

Ulrikkes billede
Ulrikke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål