Endefuld?
brevkassespørgsmål af
Isabel
16 år
To af mine veninder har uafhængigt af hinanden fortalt at de får smæk af deres kærester som forspil (altså i den bare). Jeg er selv lige kommet i et forhold og interesserer mig meget for kærlighed og sex. og kan godt li at snakke med mine veninder om det. Det her var dog nyt for mig og er ikke sikker på jeg helt forstår det. De siger begge to at er helt ok med det og det også er rart for dem. Jeg er lidt nysgerrig på det for har aldrig rigtig hørt om det. Er det almindeligt nok eller er mine veninder lidt kinky?

Svar:
Hej Isabel
Ja, man kan godt blive overrasket over hvad andre synes er frækt, hvis man ikke selv havde tænkt i de baner.
Jeg kan ikke finde videnskabelige undersøgelser, der giver et tydeligt billede, hvor mange der kan lide at få smæk bagi, under sex.
Jeg tænker dog ikke det er så ualmindeligt. Når jeg surfer lidt i artikler fra blade som Woman og Femina er der påstande om at over halvdelen af alle kvinder enten synes det er frækt at få, eller give smæk under sex. Det er som sagt ikke noget der er videnskabeligt undersøgt, men det giver da en idé om at det nok er meget almindeligt for nogle. Det betyder selvfølgelig ikke at det er noget alle vil synes er frækt. Sådan er vi mennesker og vores seksualitet heldigvis så forskellig fra hinanden. Det er med til at gøre det interessant og spændende at møde andre med lyster og tanker der er anderledes end vores egne.
Mange hilsner Tanja