En øm knude på forhudet af penisskaften
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har for få dage siden opdaget en knude eller bum ca. halvvejs på min penisskaft. Den er rimelig øm den er hård rød langs kanten og den halv gennemsigtig det linner at inde i er der nogen gule klumper og noget rødt lilla agtigt som ligner blod den er ca 3-5 mm på tværs men er vokset fra igår til idag. Jeg er ikke seksuelt aktiv og har aldrig været. Håber at få svar så hurtigt som muligt. Takker på forhånd.

Svar:
Hej
Tak for din besked. Det lyder som en træls knude du har fået på penisskaftet. Det er svært at sige hvad det præcis er, når jeg ikke har set det. Jeg vil anbefale dig at booke en tid ved din egen læge, som har den bedste mulighed for at hjælpe dig.
Der kan være tale om en betændt hårsæk hvor der er kommet en byld. En byld er ofte meget øm og rød i kanten og får ser ofte også en smule lilla ud fordi huden er så spændt.
Jeg håber på at du får god hjælp fra din læge og at det hurtigt går væk. Rigtig god bedring!
De bedste hilsner
Mette