Drenge pige i en
brevkassespørgsmål af
Mille
15 år
Hej jeg er en pige på 15 år, jeg har en drenge ven som også er en pige. Han går kun i pige tøj. Og bader i badedragt. Jeg har ikke noget i mod at han gør det men nogle drenge og piger. Er meget i mod det det skal lige siges at han har ægte pige bryster. Og går med bh Han tør ikke selv at spørger herinde. Så jeg ville gerne spørge for ham 1. Er det i orden at han bader i badedragt. 2. hvilken offentligt wc ville være best Drenge eller pige. 3. Svar helt ærligt og sandt jeres mening hilsen Mille

Svar:
Kære Mille
Tak for dine spændende spørgsmål. Det er rigtig pænt af dig at du vil spørge på vegne af ham, det viser du er en rigtig god og støttende ven!
Du stiller tre forskellige spørgsmål, og jeg skal forsøge at besvare dem så godt som jeg kan og give det bedst mulige svar:
Må han have badedragt på?: Ja selfølgelig må han det. Det er helt i orden for din ven at bade i en badedragt. Han skal gå klædt i lige netop det han føler sig mest komfortabel med, og hvis det er en badedragt han kan lide, så skal han endelig gå med badedragt. Det er ene og alene hans beslutning også er det ligegyldigt hvorvidt andre syntes det i orden eller ej.
Valg af toilet: Valget af offentligt toilet afhænger af, hvor din ven føler sig mest komfortabel og sikker. Han kan bruge lige det toilet han vil, det han føler sig tættest på, eller det toilet, hvor han føler sig mest accepteret og velkommen. Så svaret på det spørgsmål er bare hvilket toilet har han det selv bedst med? Drenge? Piger? Kønsneutrale? Det er kun ham der ved det bedst selv.
Min ærlige mening: Jeg ved du også skriver du ønsker en ærlig mening, men for at være helt ærlig er min mening fuldstændig ligegyldig i denne her sag. Jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvad din ven må eller ikke må, som sagt det er helt op til ham selv. Hvis folk ikke kan lide han går i badedragt er det deres problem ikke din vens og kan de ikke acceptere hvad end toilet han vil bruge så er det også deres problem, i sidste ende rager det jo ikke folk hvad han har det bedst med. Husk ham endelig på det kære Mille.
Evt kan din ven skrive anonymt ind til vores SMS-chat på 25 80 60 60, hvis han selv vil snakke med en rådgiver om de her ting. Han kan skrive når det passer ham. Dog hvis man skriver i weekenden får man først svar om mandagen
Jeg håber det var svar nok på dine spørgsmål ellers er du mere end velkommen til at skrive ind igen
God dag til dig.
Venlig hilsen Kylie.