Drøm om ild i køleskabet

brevkassespørgsmål

Drøm om ild i køleskabet

brevkassespørgsmål af
Natalie
19 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

Hej jeg har drømt den her drøm jeg ikke helt kan tyde. Er det et tegn på at jeg forsøger at destruere eller give slip på nogle gamle følelser. Det skal siges at min ekskæreste slog op med mig for nogle måneder siden og er begyndt at kontakte mig igen men jeg har været afvisende selvom jeg har haft lyst. Jeg prøver at komme videre da jeg kan se det ikke skal være os men det er virkelig svært da jeg stadig er vild med ham. Derfor tænker jeg måske at drømmen kan have en relation til dette men måske tager jeg fejl. Her er min drøm. Jeg forsøger at sætte Sun lollies i køleskabet i vores fælleskøleskab på studieturen. Men det brænder i køleskabet. Kæmpe flammer. Det brænder kun indvendigt og jeg bliver ved med at ligge Sun lollies derind alligevel i håb om at de fryser men de smelter alle eller brænder væk. Det er kun de første 3-4 Sun lollies der når at fryse. Dem spiser jeg. Jeg havde ellers tænkt at lave Sun lollies til min roomies men dsv. Når de som sagt at brænde væk. Da jeg skal til at forlade købeskabet Beder jeg en lære om at slukke ilden men den bliver bare vildere nu. De andre hygger ligesom imens jeg forsøger i umulighed at lave de der Sun lollies. Det skal siges at vi er i et kæmpe luksus hus som hele årgangen har leget til blåbogstur hvor min klasse har fået det bedste værelse. På turen flirter jeg intenst med min sådan “bedste ven” fra klassen og han bærer mig, krammer mig og holder hele tiden om mig. De andre er begyndt liiidt at lægge mærke til det men ik helt. Vi forsøger ofte at være alene men der er altid en eller anden der opdager/ finder os. Jeg har haft maange drømme om min ven her før som jeg intet føler for i virkeligheden, men bare har et rigtig godt venskab med. Jeg drømmer dog ofte sexuelle/flirtende drømme om ham.

Svar:

Hej Natalie

Drømme kan være utrolig svære at tyde og tolke på, da ingen helt præcist ved, hvorfor vi drømmer lige præcis det som vi gør.
Det kan sagtens være, at din hjerne og underbevidsthed forsøger, at fortælle dig noget gennem den drøm som du beskriver. Det er sådan, at vi mennekser hver nat drømmer op til 6 forskellige drømme, hvor det kun er enkelte af dem eller få brudstykker, som vi kan huske når vi vågner.

Ofte drømmer vi om ting som vi har oplevet, tænkt på eller set i tv'et eller andre steder. Måske du drømmer om ild i køleskabet, eller drømmer om din kammerat, fordi du har tænkt på ham i dagene op til drømmen?

Et råd kunne være, at du begynder at notere ned, hvornår du har drømme som de her, og om de kommer i perioder hvor du tænker meget på din kammerat og din eks. Måske du kan finde frem til en sammenhæng i, hvornår drømmene opstår.

Jeg synes samtidig det er vigtigt at sige, at det her med at tyde drømme, ikke er en videnskab, man kan sige noget sikkert om. Nolge gange drømmer vi bare ting, som ingen mening giver, eller ingen betydning har. Måske er det her én af dem?

Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget.

De bedste hilsner

Sara

SaraSs billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål